Tuesday, May 15, 2018

Sambutan Buat Adriana

Assalamualaikum.

Cerita sudah lama. Bulan Januari kejadiannya. Tapi barulah ada mood nak mengarang bagai. Memang tak tahulah penyakit apa yang dok menyerang aku. Bukan main malas nak menyusun kata. Alahai. Lemah sungguh bila ada penyakit sebegini. Aku cuba usir jugak penyakit yang cuba menjalar dalam diri. 

Sebenarnya banyak kerja penulisan aku yang tertangguh. Ini yang aku gigih membaca buku-buku. Mungkin belum sampai serunya. Baiklah, mari terus kepada matlamatnya. Kisah sambutan buat Adriana, si anak sulung aku. Sambutan secara kecil-kecilan untuk ulangtahun kelahirannya yang kesepuluh tahun.

Alhamdulillah. Usia anakanda sulung saya sudah genap sepuluh tahun. Terasa masa begitu pantas berjalan. Bila anak semakin bertambah umur, aku terasa diri sudah semakin tua. Jadi kena bawa-bawa sedar diri. Haha.

Ini hadiah daripada sepupunya.

Tiga orang sepupu. Adriana rapat dengan Alya (sebelah kiri).

Kemudian aku dan suami bawa dia ke Secret Recipe.

Kek yang dipilih sendiri olehnya.

Kami hanya menyambutnya empat beranak.

Si adik suap si kakak.

Menu untuk mama.

Ini pula untuk adik. Dua menu saja yang aku ambil gambarnya.

Sempatlah kami berswafoto sementara menunggu papa di belakang tu dok survey jam tangan. Tak habis-habis dengan hobinya membuat koleksi jam tangan. Itu sahaja sambutan hari lahir untuk Nur Adriana Qistina binti Mohd Affendy yang kesepuluh tahun. Semoga anak mama sentiasa dilindungi dan diberkati dunia akhirat. Amin. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


2 comments:

TheEunola said...

sanah helwah adriana :)

SalbiahM said...

Selamat hari jadi untuk Adriana