Pages

Sunday, May 20, 2018

Color Run A'Famosa

Assalamualaikum.

Entri kedua untuk hari ini. Aku join larian lagi. Kejadiannya pada 16 April 2018. Kebetulan cuti umum Melaka Bandaraya Bersejarah. Mujurlah isnin tu cuti. Jadi tak kisahlah nak larian macam mana masa ni sebab esok cuti. Jadi bolehlah beristirehat. Oleh sebab larian ini jatuh pada hari Ahad. Anak-anak aku hantar ke rumah mak.

Seperti biasa, janji dengan dia orang lepas aje mama lari mama datang jemput kat rumah nenek. Terpaksalah kejap. Kebetulan jiran selang satu buah rumah dari rumah aku pun ikut serta larian ini, jadi aku tumpang dia aje ke A'Famosa Alor Gajah.

Geng larian aku sorang aje yang ikut. Sorang lagi macam biasa tak dapat ikut sebab ada kelas. Jadi tak cukup korumlah kita orang. Larian ni sejauh 6km. Gigihlah aku berlari.

Race kit yang kawan aku dah ambilkan.

Jiran aku yang sebelah kiri.

Selesai berlari. Memang habislah baju dan tudung sebab dia orang baling warna. Jenuh jugaklah aku mengelak daripada terkena warna.

Selesai sudah. Alhamdulillah. Tapi kali ni terasa sengal kaki sebab dah lama berhenti berlari.

Inilah Kak Zana. Salah seorang geng lari.

Seperti biasa, dah penat-penat berlari haruslah berswafoto bagai.

Berswafoto lagi dengan isteri officemate kita orang.

Selagi belum balik selagi itulah kita orang bergambar.

Tengoklah tudung dengan warna bagai. Kononnya aku balik nak terus keluar rumah terpaksalah menyalin baju bagai. Takkan nak bawa anakanda berdua jalan dengan rupa itu.

Ini rupa medalnya. Tak puas hati sikit dengan medal run ini. Bayar boleh tahan mahalnya tapi medalnya ala kadar aje. Cantik lagi medal yang kita orang tak payah bayar. Banyak pulak komplennya kan. Kiranya ini medal keempat aku untuk tahun ini. Ada lagi satu cerita larian aku ikut serta sebelum puasa. Nanti aku kongsikan.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: