Pages

Friday, May 18, 2018

Berjimba Dengan Kawan Sekolah

Assalamualaikum.

Selamat pagi.

Salam jumaat. Masuk hari kedua Ramadhan. Alhamdulillah. Masih diberi nikmat kesihatan untuk menjalani ibadah puasa. Semalam warga Melaka cuti. Termasuk juga dengan warga Johor. Dapatlah suami pulang dan bersahur dengan kita orang. Itu pun suami balik lepas berterawih di sana dulu kemudian baru balik ke Melaka.

Alhamdulillah. Malam pertama aku dan anak-anak dapat berterawih di surau. Anak-anak beria nak ke surau. Jadi aku pun ikutlah daripada tak ada apa. Nanti bila sibuk sekolah dah berterawih di rumah saja.

Baiklah, nak cerita kisah aku keluar dengan kawan-kawan sekolah. Kebetulan kawan kami yang kerja kat Sarawak balik cuti. Dia ajak tengok wayang cerita dukun. Aku pun cepat-cepatlah hantar permohonan untuk keluar. Sebaik sahaja mendapat keizinan daripada suami kami pun rancang untuk berjumpa.

Sesekali bila aku dapat keluar dengan kawan-kawan adalah detik yang menyeronokkan. Kita orang keluar hari sabtu. Cerita ini pun kira cerita lama sebab sebelum pilihan raya lagi. Tengok Dukun dalam jam 12.00 tengah hari. Kita orang tengok wayang kat AEON Bandaraya.

Sudah selesai keluar wayang. Tengok kawan aku dah gaya orang nak menurun ke nak berdoa tak taulah.

Kemudian kami mengisi perut sebelum aktiviti seterusnya. 


Pertama kali masuk restoran ini yang menghidangkan makanan korea kot dan aku pesan menu ini yang aku tak boleh nak telan sebenarnya. Haha. Sudahlah banyak pulak tu.

Kemudian kami berkaroke. Gigih nak karok lagu Marsha ost drama Tak Ada Cinta Sepertimu.

Kami bekas pelajar SMK IJC yang masih berhubung hingga kini. Alhamdulillah. Patut ada sorang lagi join. Berempatlah kiranya tapi dia tak muncul-muncul sampailah kami habis nyanyi barulah dia datang. Memang dia beritahu nak datang sebelah petang.

Kemudian ke A&W pula sebab dia merengek nak makan. Feveretnya air ini.

Aku pesan waffle walhal perut kenyang. Teringin benar tapi sudahnya tak habis sebab aku tak suka ada strawberry. Kalau coklat sedaplah jugak. Banyaknya komplen ko ni!

Tudung pink tu yang baru sampai. Amiklah gambar berempat. Selagi tak amik gambar dia dok berzikir kita tak amik gambar berempat.

Sambung bercerita dan makan dan gelak dan perut kenyang dan dan dan.

Kemudian yang sorang nak beli donut. Pergilah beli donut. Kiranya ini sebelum kami berpisahlah.

Gambar akhir sebelum kami semua bersurai. Seronok dapat berjumpa dan bersembang. Akan diulang lagi. InsyaAllah bulan puasa ini kami ada majlis berbuka puasa. Nanti aku ceritakan kalau kami jadi berbuka puasa sama. 

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim




No comments: