Pages

Saturday, May 19, 2018

Fit Malaysia Di Muar

Assalamualaikum.

Selamat petang.

Mesti memasing sedang sibuk di dapur menyiapkan juadah untuk berbuka. Ini adalah entri schedule. Aku sudah tulis awal-awal dari pagi tadi. Gigihlah menyiapkan menulis beberapa entri untuk hari ini. Sudah agak banyak entri yang tertangguh. Aku harap dengan aku menulis di blog akan mendatangkan mood dan idea untuk aku menulis cerpen.

Cerita larian Fit Malaysia di Muar rasanya dalam bulan Mac. Kali ini aku pergi dengan keluarga dan geng lari aku ada sorang yang ikut. Lagi seorang tak dapat ikut sebab ada kelas. Jadi geng lari kita orang tak cukup korum.

Kita orang bertolak dari Melaka dalam jam 6.30 pagi. Sampai Muar lebih kurang jam tujuh lebih pagi. Cuaknya sebab jalan sesak dan susah parking.

Kami bertiga masa ni. Hat lelaki sudah jauh ke depan.


Sampai juga kami akhirnya. Lelaki belakang aku tu laki den.

Pertama kali anak-anak mama ikut serta.

Foto seorang diri. Tengok anak-anak aku belakang tu dah kelaparan.

Satu-satunya foto famili yang ada. Dapat juga kami berlari bersama. Selalu aku lari seorang diri.

Medal yang kita orang dapat hari itu. Kiranya medal ketiga untuk aku. Tak sangka boleh terjebak dengan larian sebegini. Aku sememangnya bukan seorang yang suka aktiviti sebegini. Dah kertu-kertu ni baru terjebaknya. Masa sekolah pernahlah juga join satu dua aktiviti larian. Masa tu tak ada medal. Dibaginya sijil. Tak apa semuanya jadi pengalaman dan kenangan.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: