Thursday, May 3, 2018

KL Special Force

Assalamualaikum.

KL Special Force aku sempat menontonnya di pawagam. Pergi menonton bulan Mac tapi nak cerita kat blog dah masuk Mei. Biasalah. Cerita banyak yang sudah basi gamaknya. Oleh sebab nak review sedikit, aku tulislah jugak entri ini. Sebenarnya, plan asal nak ke menonton KL Special Force dengan kawan. Filem melayu kalau nak diajak tok laki memang tak berbaloi. Dia akan kecam filem dan aku sekali yang membawa.

Nak dijadikan cerita, kawan yang sepatutnya aku pergi sekali boleh pula terbersalin sehari sebelum filem itu ditayangkan. Dia yang beria mengajak aku sebenarnya. Aku pula sebab pelakonnya Fattah Amin mahulah juga menontonnya.

Cari jalan nak ajak tok laki. Ajak punya ajak, tok laki setuju nak teman aku ke pawagam. Maka marilah kita tengok KL Special Force.

TOk laki hulur duit aku siap tolak. Haha. Gigih belanja sebab kalau aku belanja tak adalah dia nak mengutuk sangat kalau ceritanya tak menarik. Gitulah pada pemikiranku.

Kami empat beranak sebelum masuk wayang.

Aku sempat suruh anak aku tangkapkan gambar kat poster KL Special Force. Aku ceritakan dari sudut pandang aku. Ceritanya menarik sebab aku agak keliru siapa yang bersubahat dengan geng jahat lakonan Syamsul Yusof. Mulanya ingat macam si Rosyam yang ambil rasuah. Kemudian fikir pula si Fattah. Ada hook kat situ. Apa-apa pun dalam KL Special Force ini dapat dilihat bahawasanya Fattah sudah tidak kayu. Alah biasalah. Yang komen kayu tu cuba berlakon. Mula-mula kayu. Bila dah biasa berlakon mesti makin pandai melakonkan watak.

Cuma yang aku stres bila part polis datang dan cakap kami polis. Terus kena tembak. Huh. Menyirap tang tu aje. Apa pun aku bagi 4/5 bintanglah. Itu aje. Aku pun dah lupa watak-wataknya. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


2 comments:

Warisan Petani said...

Dah tak pernah masuk panggung

SalbiahM said...

Memang betul fatah tak kayu. Lakonan dia dah banyak improve.