Pages

Thursday, May 17, 2018

Salam Ramadhan

Assalamualaikum.

Salam 1 Ramadhan.

Entri pertama untuk bulan Ramadhan. Walaupun bulan Ramadhan, rutin menulis masih diteruskan di samping melakukan amal ibadah yang lain. Sibuk bagaimanapun kita di siang hari, biarlah malam hari kita sibukkan diri untuk sujud pada-Nya.

Alhamdulillah kita masih diberikan kesempatan untuk melalui Ramadhan lagi. Alhamdulillah kita masih diberi peluang untuk beramal ibadah dalam bulan mulia ini. Menjalani ibadah puasa, terawih dan tadarus. Semoga amalan kita diterima oleh Allah SWT.

Rasanya masih belum terlambat untuk aku ucapkan selamat berpuasa untuk semua. Mohon ampun dan maaf andai ada tersalah bicara sepanjang saya menulis di blog.

Malam tadi berialah kunci jam untuk bangkit sahur. Risau terlajaknya. Aku dah siap masak awal untuk sahur. Menu ringkas saja. Sambal sardin dan nasi. Balik terawih terus masak sambal sardin sambil menonton drama Nur.

Alhamdulillah. Diberi kenikmatan untuk merasai suasana yang dirindui ini. Seperti biasa, mak telefon aku masa sahur tadi. Memang itu rutin setiap kali bulan puasa. Kalau dulu, ayah yang rajin telefon. Sejak pendengaran ayah terganggu, memang ayah tak telefon. Sedih.

Sampai sini dulu entri pagi ini. Ada benda lain nak ditulis lagi. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim



No comments: