Wednesday, May 30, 2018

Beralih Ke UNIFI

Assalamualaikum.

Selamat pagi.

Kembali bekerja setelah semalam bercuti. Aku masih tak kerja. Cuti kuarantin sebab anak sulung aku dijangkiti chicken pox. Makanya dapatlah aku cuti kerantina selama lima hari. Dak Adik bersekolah. Makanya berposak mak nak menerangkan dan memujuk dia untuk ke sekolah dan beritahu sebab kakaknya tak sekolah.

"Kakak tak sekolah. Ammar pun tak nak sekolah."

Dah pulak.

Okeylah, mukadimah panjang sangat. Rasanya dah dekat nak sebulan aku beralih ke UNIFI. Dulu guna streamyx. Tapi sakit hati bila internet kat rumah makin lama makin slow. Aduh ya ampun. Itulah suatu ketika dulu aku cukup malas nak update blog. Nak tunggu upload gambar dah satu hal. Berjam nak menunggu. Sudahnya aku fedup. Kita tutup log out dan tutup komputer ajelah. Malas nak menunggu.

Itu yang dulu aku lebih suka melayan novel. Melayan drama dan sekarang pun masih melayan drama. Cuma sekarang sejak beralih ke UNIFI, bolehlah aku layan online kat komputer. Memang selalu gitulah aku.


Makanya, beralih ke UNIFI dan Hypptv. Tiadalah lagi Astro di rumah. Cuma ada njoi saja. Jadilah kan. Bersyukur dengan apa yang diberi. Mujurlah suami mendengar keluh-kesah isterinya.

"Saya nak update blog tak dapat. Internet lambat sangat. Nak upload gambar pun jenuh tunggu."

Terus dia beritahu nak tukar UNIFI. Terima kasih husband. Gitu. Haha. Jadi itulah hiburan aku di rumah. Blog, drama, novel, menulis dan sewaktu dengannya. Aku happy begini. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim



No comments: