Wednesday, May 30, 2018

Baby Caramel By Tyqa Myra

Assalamualaikum.

Selamat petang.

Entri ketiga untuk hari ini. Baiklah, sini aku nak kongsikan baby caramel yang aku order minggu lepas. Aku order jauh kali ini. Datangnya dari Batu Pahat. Suamilah tukang bawak balik dan tukang bayar. Aku hanya tukang order. Hahaha. Suami Tyqa ni rakan sekerja dengan suami. Kami pernah berjumpa masa family holiday.

Bila dia dok promote kat laman muka buku, aku mulalah tergoda. Menarik. Comel. Itu yang aku tertarik nak order. Sebenarnya banyak lagi yang Tyqa ni jual tapi memandangkan jauh itu aku bercinta nak order.

Cuma kali ini aku order jugak. Biasalah bulan puasa semua ko nak mencubanya. Jadi dapatlah aku merasa baby caramel by Tyqa Myra minggu lepas. Aku order dua. Laki den bawak balik satu. Dia tak perati betul-betul dalam peti ais.

Ini maklumat penjual. Warga Batu Pahat bolehlah roger-roger tuan badan.

Dari sisi tepi. Gebu sungguh.

Pandangan atas.

Ini rupa setelah dipotong. Sedap tau. Keknya lembut saja. Aku memang minat kek ni. Dulu pernah cuba buat. Tapi sekarang dah kertua ni makin malas nak kecah dapur. Alasan ko tak mengagak. Aku nak bagi sokongan kat peniaga aje dengan membeli. 

Boleh cubalah. Aku bawa balik kat rumah mak. Mak suka. Dia kata keknya lembut. Mula-mula mak ingat kek span. Bila sekali makan berkali-kali nak makan lagi. Sesiapa yang nak cuba boleh terjah laman muka bukunya di SINI.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


2 comments:

Mar Mansor said...

adui..terliur sungguh.nampak gebunya. teringin nak makan.anta sini sikit please..
JanjiKita

Warisan Petani said...

Tak sempat buat raya ni