Pages

Monday, May 21, 2018

Fit Malaysia Di Melaka

Assalamualaikum.

Entri kedua untuk hari ini. Ini adalah larian terakhir yang aku ikut serta sebelum kedatangan Ramadhan. Fit Malaysia yang diadakan di Telok Mas. Tarikhnya 21 April 2018. Masa tu hari sabtu. Memandangkan larian ini percuma, aku bawa anakanda berdua. Suami tak ikut sebab masa tu dia berkursus di Kelantan. Jadi aku pergi tiga beranak saja.

Aku tumpang kawan aku. Tapi aku ke rumahnya dan tinggalkan kereta di rumahnya. Aku ni setakat jalan dari rumah ke tempat kerja, ke rumah mak aku dan paling jauh ke rumah mak mentua gigih lagi aku tahu jalannya. Luar dari kawasan memang aku tak pernah nak tahu.

Kita orang keluar dalam 6.30 pagi ke rumah kawan aku. Kemudian terus ke Telok Mas. Cari parking aje dah makan masa. Punyalah ramai umat manusia.

Sebelum lari kita bergambar dulu. Inilah geng lari aku. Barulah cukup korum.

Bergambar dengan anak-anak pula.

Aku dan Adriana. Ammar ke depan dengan anak kawan aku.

Masa ni Adriana aje yang nak bergambar.

Akhirnya sampai juga kita orang lari sejauh 5km. Jenuh juga nak menjawab soalan Ammar. 

"Ma, jauh lagi ke nak sampai?" 
"Mama asyik cakap lagi sikit nak sampai tapi tak sampai-sampai pun."

Mama dan Adriana.

Dah lama tak bergambar begini. Dah dua kali tak cukup korum aje.

Bergambar pula dengan isteri officemate aku seperti biasa. Mesti jumpa dia lepas dah habis lari.

Geng mak-mak yang lari. Geng bergambar pun boleh jadi jugak.

Inilah acara larian yang terakhir sebelum bulan puasa. InsyaAllah lepas puasa kita sambung lagi. Semoga ada kekuatan lagi untuk ikut serta. Setakat ini sudah lima medal terkumpul. Alhamdulillah dengan hobi baru ini. 

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: