Pages

Sunday, May 13, 2018

Family Gathering 9 Mei 2018

Assalamualaikum.

Bersambung lagi dengan entri selepas selesai mengundi. Usai mengundi kami ke rumah kakak sepupu. Memang dah rancang situ tempat untuk berkumpul. Aku mengangkutlah segala bahan nak masak koktel. Susu cairlah, koktel buahlah, jelilah yang bertin-tin dan berpaket-paket. Malas nak masak kat rumah jadi aku masak kat rumah kakak sepupu. Masak ramai-ramai seronok bukan. Memasak sambil bersembang dan juga bergelak-tawa.

Jadi lepas saja mengundi balik rumah mak kejap ambil barang yang nak dibawa kemudian terus ke rumah kakak sepupu. Dia orang semua sudah balik dari mengundi. Awal pagi semuanya sudah bersemangat keluar mengundi.

Suami hantar aku, mak dan Adriana ke rumah kakak sepupu. Kemudian dia meneruskan perjalanan ke tempat mengundinya. Sebelah petang baru dia datang. Aku pun sesampainya di rumah kakak, sejuk-sejukkan badan barulah masuk dapur.

Koktel hasil air tanganku.

Ayam bakar air tangan anak buah.

Ini antara menu yang ada hari itu. Nasi lemak, sambal ikan masin, , mee goreng, laksa sarawak, koktel dan ayam bakar.

Mak-mak dan para gadis. Tekalah mana satu yang gadis dan mana satu yang mak-mak. Haha.

Bila berkumpul haruslah bergambar beramai-ramai. Kenangan semuanya.

Dalam pada sibuk berkumpul, aku sibuk menjual buku. Buku anekdot mak-mak lahh sangat dipinang adik ipar.

Gambar akhir untuk dikenang-kenang. Ini pun tidak cukup korum. Siapa yang ada saja. Ada anak buah sorang tak balik sebab dia mengundi di Bangi. Apa-apa pun nanti raya boleh berkumpul lagi macam ini. InsyaAllah. Moga kita diberi peluang untuk bersama insan-insan tersayang. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


1 comment:

SalbiahM said...

Meriah balik mengundi macam balik raya kan