Sunday, May 20, 2018

Pok Pek Pok Pek Sebuah Karya Mak-Mak Laa Sanggattt

Assalamualaikum.

Selamat pagi ahad.

Sekejap sudah masuk 4 Ramadhan. Sekarang masa berlalu dengan begitu pantas sekali. Baiklah, entri ini aku ingin kongsikan buku pertama aku untuk tahun ini. Sebuah buku anekdot yang menghimpunkan 10 orang penulis. Setiap penulis ada berkongsikan 20 buah anekdot. Sebuah karya mak-mak yang ada kisah mak yang pjj (perhubungan jarak jauh), ada kisah mak mentua, ada kisah pengasuh, ada kisah mbak dan macam-macam lagi kisahnya yang bakal membuatkan kalian tersenyum dan terhibur tatkala membaca naskhah Pok Pek Pok Pek.

Ini bukan naskhah membawang. Ini anti membawang walaupun judulnya seakan mahu membawang. Dalam naskhah ini walaupun ada makcik-makcik tapi bukanlah edisi makcik bawang ya. Haha. Ini bawang holand agak terhad.

Inilah rupa buku anekdot pertama aku untuk tahun ini.

Kisah-kisah yang terdapat dalam naskhah itu.

Setiap permulaan anekdot akan terselit gambar. Ini gambar kami empat beranak.

Aku berkongsikan kisah anekdot perihal perhubungan jarak jauh selama tiga tahun. Kiranya ini sebagai kenangan.

Cenderahati yang pertama untuk pembeli. Fridge magnet.

Cenderahati kedua. Penanda buku.

Ini pula voucher daripada rakan penulis yang menjalankan perniagaannya agar-agar ville. Sumbangan daripada Husna.

Sesiapa yang berminat mahu mendapat naskhah berkenaan bolehlah hubungi saya selagi stok masih ada. Boleh juga jadikan naskhah tersebut sebagai hadiah untuk mak-mak yang bergelar isteri. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim



No comments: