Thursday, July 26, 2012

~Berbuka Puasa @ Restoran Melayu Melaka~

Untuk ramadhan yang ke 5 aku berbuka puasa di Restoran Melayu Melaka.  Kali nie berbuka beramai-ramai.  Berbuka dengan cousin aku memandang asben masing-masing di outstation kami pun membawa diri.  Hehehe..

Ini kali kedua aku makan di restoran ini.  Entrynya di SINI.  Semalam memang seronok  Bukan selalu dapat berbuka ramai-ramai di luar macam nie.  Tapi yang nie pun tak cukup korum.  Ayah aku tak ikut, asben-asben kita orang tak ada dan 2 orang anak cousin aku pun tak ada.

So semalam berehat sikit sebab boleh bersantai-santai dan tujuan utama berehat daripada masak tpai mak aku still masak untuk ayah aku.  Balik kerja semalam siap-siap mandikan anak-anak aku then aku pulak bersiap.  Mandi, sembahyang asar dan terus kuar.  Dalam pukul 6.30 petang kita orang sampai sana.  Aku pi satu kereta dengan adik aku.  Then tunggu cousin aku anak-beranak sampai baru kita orang bayar.  Makan secara buffet.  Harga untuk dewasa RM39 dan kanak-kanak RM19.  Mahal ke murah korang rasa?

Inilah kami semalam.  Tukang snap picture cuba teka??Siapa yang tak ada dalam gambar?:D

Nayli dan Kak Long Mira.  Manalah nayli tengok.  Dok berkenan dengan jam kak long ke?

Adik dan kakak.  Mak aku (bertudung hitam) dan kakaknya aka mak long aku.

 Inilah tempat hidangan buffet.

Berbual-bual sesama sendiri.  Aku tue sibuk update status kat fb nak tunjuk kat asben aku makan kat mana.  Macam tue jugak asben aku.  Dok amik gambar dia buka apa.  Saje nak buat aku jelesler tue.

Apalah yang dibualkan dua beradik nie.  Bual bukan bahasa melayu yea tapi dialek bawean.  Itu sudah pasti kalau mak dengan mak long aku bercakap.  Aku nak cakap tak berapa nak reti tapi paham apa yang dicakapkan.

Mak-mak comel bersama anak-anaknya.

Apa yang nayli tengok tue??

Ini anak teruna saya.  Rambut dia mak aku yang potong.  Itulah rupa macam tue.  Hikhikhik...

Bibik dan ammar!!!

Sudah boleh ambil makanan.  Aku masa nie tengah dukung nayli.  Nampak tue umi dia tengah amik makanan.

Inilah makanan aku.  Anak buah aku yang sendukkan.

Aku yang sedang menikmati makanan.  Gambar blur!!!Sape yang amik nie??

Tom Yam feveret aku.

Adik aku dan anaknya.

Nana dan abang syahmee.

Alfidah dan Amirah.  Double A.

Yang nie pulak triple A..;D

Nayli sudah selamat beradu.

Bubur apa nie erk??Sedap sangat.

Gambar last untuk entry ini gambar aku dengan kakak sepupu aku, Kak Wati.  Ada lagi banyak gambar tapi tak laratler nak upload semua.  Sorrylah yea korang.  Gambar korang yang kat tepi sungai tue nanti save sendiri.  Jangan marah!!!:D

Apa-apa pun semalam memang bestlah.  Samada ada lagi berbuka puasa kita bersama atau kita jumpa raya nanti jea.  Tungguu...













                                                                                                                         

1 comment:

Anonymous said...

Al aku ni nour...best ke buka kat sini??menu byk x???tp x kan wat kat sini lagi ek...mesti ko dah boring kalu event kita pun buat kat sini gak...