Saturday, May 19, 2018

Masa Untuk Drama

Assalamualaikum.

Selamat malam. 

Sudah selesai berterawih? Alhamdulillah. Masih diberi kesihatan yang baik untuk melakukan terawih. Tak kisahlah. Kalau sempat boleh berjemaah di masjid kalau tidak boleh terawih di rumah saja. Asalkan kita buat sebab solat terawih ini hanya pada bulan Ramadhan sahaja. Jangan lepaskan peluang keemasan ini.

Mula awal bulan hari tu banyak drama-drama yang best ditayangkan di televisyen. Aku sempatlah ikut beberapa drama yang menarik itu. Kalau tak sempat menontonnya di televisyen, aku akan menonton secara online.

Mujurlah internet di rumah sudah laju sejak menggunakan UNIFI. Kalau tidak memang mereput tunggu dia loading cerita. Itu sebab dulu aku agak malas nak tulis blog. Nak upload gambar sudah makan masa. Nak menyusun ayat lagi. Ish memang sudahnya aku tutup sahaja komputer.

Hasil carian imej untuk drama nur
Drama Nur lakonan Syafiq Kyle dan Amyra Rosli yang aku tunggu-tunggu. Sudah mula ditayangkan di televisyen mulai 14 Mei 2018. Aku memang ikut dari awal cerita ini.

Hasil carian imej untuk drama cinta fatamorgana
Cinta Fatamorgana pun aku ikut awalannya. Tapi sejak episod kebelakangan ini yang tak boleh diterima dek akal aku berhenti ikut drama ini. Babak yang Huzair rebut dan bawa lari bini orang dan Rifqi macam tak ada ambil apa-apa tindakan. Aku memang tak boleh cerna babak tu. Sudahnya aku berhenti tengok. Haha. Aku suka tengok cerita yang santai dan tak memberat sehingga menganggu emosi penonton.

Hasil carian imej untuk drama klik pengantin musim salju
Pengantin Musim Salju aku baru tengok sampai episod 3. Pelakon drama ini hero heroinnya pun kegemaran aku. Gandingan Siti Nordiana dan Alif Satar kira serasilah. Aku ikut mereka sejak drama Dia Semanis Honey.

Hasil carian imej untuk bila aidil ada fitri
Bila Aidil Ada Fitri. Drama ini agak komedi cinta. Memang lawak. Sejak tengok episod 1 sudah boleh meneruskan ke episod seterusnya. Drama begini aku suka sebab kita terhibur. Boleh gelak-gelak. Pandai juga Siti Saleha berlakon.

Hasil carian imej untuk pelangi cinta 100 plus
Pelangi Cinta drama pendek. 10 minit saja. Aku dan kawan aku gigihlah tengok sebab ada Syafiq Kyle. Haha.

Hasil carian imej untuk rahsia hati perempuan
Rahsia Hati Perempuan belum sempat tengok tapi mesti tengok sebab ada Mira Filzah dan Hisyam Hamid. Selalu aku suka tengok drama berdasarkan siapa para pelakonnya.

Hasil carian imej untuk bila hati kau curi
Halalkan Hati Yang Ku Curi akan menggantikan Cinta Fatamorgana. Aku rasa drama Cinta Fatamorgana aku akan tengok episod akhir aje. Nak tahu ending saja. Lain episod tak mahu tengok. Punya emosi. Kadang kalau sudah masuk babak yang tak masuk akal memang aku berhenti tengok. Macam drama Kekasih Paksa Rela. Aku suka menonton drama tu sebab ada Remy Ishak. Tapi bila babak peluk sudah terlampau-lampau aku tak tengok pun. Aku terus tunggu ending cerita aje.

Begitulah. Dalam pada sibukkan hal dunia jangan dilupakan hal akhirat juga. Lebih-lebih lagi pada bulan yang mulia ini. Sama-samalah kita melakukan ibadah sebaik mungkin. Semoga apa yang kita lakukan akan diterima oleh Allah swt. 

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: