Monday, February 15, 2010

~Almari~

Minggu lepas, aku dan papa adriana berhajat ingin membelikan adriana almari baju...dulu tempat letak baju-baju adriana hanyalah di dalam drawer..yang tinggi tue..itu pun beli masa adriana dalam hari..masa aku tengah berpantang...oleh kerana baju adriana da banyak..taklah banyak mana pun..cuma rasa nak belikan adriana almari jea...aku rasa kena belikan adriana almari gak...so aku pun pujuk papa adriana belikan adriana almari..senang sikit nak mengantung baju2 adriana yang boleh digantung...almari pun biasa2 jea..sebab kami nie masih duduk di rumah mak aku..jadi beli yang ala kadar jea...so inilah almari adriana...

jeng..jeng..jeng...

|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|



almari hello kitty untuk adriana





suka adriana dapat almari...adriana siap cakap nana..nana..
maksudnya dia punya..adriana bahasa diri dia nana..nana..
kalau orang tanya "sape nama awak"
adriana jawab..."nana"


Sunday, February 14, 2010

~Aksi Adriana~

Saje bosan-bosan tak ada apa nak buat..jadinya inilah hasilnya...hehehe
aksi adriana ketika bergaya dengan tudung...puas jugaklah aku suruh adriana berposing..tapi susah lah..dia tak mau duduk diam..gambar yang aku tangkap selalu tak menjadi..geram jea...


Jadi...inilah gambar yang betul-betul yang memuaskan hati aku...bolehlah daripada gambar-gambar yang lain...


Happy Chinese New Year



Khas Untuk Semua Kaum Cina Di Malaysia
  • Gong Xi Fa Cai
Dan Kepada Semua
  • Selamat Bercuti Panjang
  • Berhati-hati di jalanraya
Note : Cuti lama-lama nie...mana nak pi???


Saturday, February 13, 2010

Tag : Gay or Less

TAG FROM :- LYA

Andakah anda rasa anda HOT?
Hot ke???

Upload gambar kegemaran anda..



Cerita pasal Gambar
Suka sgt kedua2 pic nie..Pic pertama masa adriana dengan papanya..masa nie makan dekat Marry Brown..pic kedua pulak mama dgn adriana...masa nie kami pi bercuti di Tiara Beach Resort..

Bila kali terakhir anda makan pizza?
Da lama tak makan..last makan 2 bulan lepas kot....hehehehhe

Lagu terakhir anda dengar..
tadi otw blk umah..lagu pakai buang-stacy

Apa yang anda buat selain menyelesaikan tag ini ?
tak buat apa pun.baru balik dari jalan

Selain nama sendiri anda di panggil nama apa?
Kat sekolah dulu kawan-kawan panggil AL, kat ofis ada panggil FIDA..kat umah family panggil ALONG..

Tag lagi 8 orang
Kak Nisah, Jue, Kak Zana, Suhida, Kak Linda, Ryn, Kak Zura, Aleyn
(TOLONG BUAT YERR..)

Siapakah orang no.1 kepada anda?
my opismate..kawan pertama yg aku kenal ms aku pindah ke melaka...

Kata sesuatu mengenai orang no. 5
kak linda...dulu opismate..skrg da dpt keje di tempat lain..

No. 3 ada hubungan ngan siapa
tak ada hubungan dengan sesiapa..berhubungan dengan suaminya ler...

Bagaimana pula dengan no. 4
kenal suhida di dunia blogger..mempunyai 2 orang anak...dua2 hero..

Pesanan kepada orang no. 6
ryn..punya tag tak bt lagi..nnti org bt..

Kata-kata cinta tok no. 2
CINTA..hehehe

Adakah no. 7 dan 8 punya persamaan?
ADA.... seorang perempuan & seorang ibu y penyayang

Berikan 5 yang anda tahu tentang orang yang men'tag' anda
1. Ibu kepada Asya

2. Isteri kepada Fain

3. Sangat menyayangi familynya

4. Berada di TERENGGANU..

5. Seorg yang mudah berkawan

Persamaan antara kambing ngan lembu?
Dagingnya boleh dimakan..

Perasaan anda buat tag ini
Biasa-biasa jea..

Adakah anda tahu si razman itu sengal?
Sape tue?Tak kenal pun...

GAY or LESS??
NO KOMEN !!!



Monday, February 8, 2010

~Aku Berkursus~

Hari nie 08/02/10 aku sedang berkursus..tapi dekat jea..masih di dalam Melaka...aku berkursus di area Ayer Keroh jea..tak jauh dari tempat keje aku pun..aku pi kursus Latihan Penggunaan Perisian Open Office Org Versi 3.0..selama tiga hari..dari 8/2/10 hingga 10/2/10.nak cepat pi kursus supaya cepat genap 7 hari aku berkursus..hehehe..

hari khamis pulak aku pegi kursus lagi..kali nie pi Bengkel Internet Marketing..masih tempat yang sama cuma kursus jea yang berlainan..seronoknya..dapat pi Bengkel nie...memang aku yang mintak..hehehe...2 hari sebelum Bengkel Internet Marketing iaitu pada hari selasa dan rabu ada bengkel Facebook dan Bengkel Bloggers..aku teringin nak pi jugak yang Bengkel Bloggers tue..tapi da clash dengan kursus aku nie..so aku suruh kawan aku pi..nanti boleh dia orang cite apa yang dia orang cakap masa Bengkel Bloggers tue..teruja bile aku dapat tahu ada Bengekel Bloggers...apa agaknya yang akan diceritakan dalam bengkel tue...Yang aku teruja Fecebook pun ada diadakan bengkel..apalah agaknya yang akan diajar dalam bengkel tue...hehehe

so, nantikan aku balik kursus nanti...aku tak dapatlah nak bersiaran langsung dari opis...hehehe..cuma malam jealah aku akan update dari umah..aku akan bagitahu pasal bengkel2 yang diadakan tue...lebih2 lagi pasal Bengkel Bloggers tue..
Note:Mesti banyak keje-keje aku yang bertimbun bile aku balik kursus...



Sunday, February 7, 2010

~Makan-makan di Jusco~

Aku baru jea balik dari Jusco..tapi bukan Jusco baru..Pegi Jusco lama jea..nak pi yang baru mesti ramai orang..malasnya...sebenarnya aku bosan dok umah..asben aku satu hari tak ada kat umah..apa lagi, kalau dia tak pi umah cendawannya...hujung minggu memang dia abiskan masa dekat umah cendawan..tengah sibuk..jadi aku yang tak tahu drive nie ajakler adik aku pi Jusco..aku cakap dengan mak aku..'ari nie tak payah masaklah..kite gi makan kat jusco pun best..da lama along tak makan sizzling mi'...mak aku pun kata 'ok gak'.so pas asar tadi kita orang kuar..drive aku adalah adik aku...nasiblah dia nak bawak kami...kalau tak memang kita orang terperuk dekat umah..aku cakap dengan asben aku nak gi jusco...tanya dia dulu balik lambat ke cepat..kalau dia balik cepat taklah aku kuar..malam boleh ajak dia kuar..dia kata balik dekat nak pukul 7mlm..nampak gaya memanglah tak boleh nak ajak asben aku kuar..da tentu dia kepenatan..jadi nielah yang kami buat di Jusco..kami pi sana untuk bersantap...hehehe..termasuklah adriana..aku carikan dia sup..jadinya adriana makan yong tau fu..kalau nak share makan dengan aku da tentu ler adriana tak makan...
JOM LAYANNN

adriana tengah tunggu makanan..

sebelum makan kita tangkap gambar dulu yea..
yum..yum..yum..da lama aku tak makan

adriana tengah khusyuk makan yea..
adriana tak nak kalau org nak suapkan dia
akhirnya adriana makan dalam bowl jea..
mula2 aku asingkan sebab takut tumpah
rupanya adriana nak hirup sup
adik aku ckp sesuatu dengan adriana
adriana baru pas suapkan adik aku sup
ada hati jugak nak suap orang lain
mama+adriana
adriana+mamang
Gambar nie diambil untuk papa adriana tengok gelagat adriana masa bawak makan tadi..sebab papa tak ikut..jadi mama uploadlah secepat yang mungkin..bolehlah asben aku tengok..tak syok bile asben tak ada masa kita nak pi mana2 kan???da kawin nie mesti jea nak tgk dia depan mata kite..tapi nak buat macam mana..ada tugasan lain yang perlu diselesaikan..
Note:minggu depan kena buat program dengan asben aku untuk pi jalan2...