Thursday, June 30, 2011

~Dari Dapurku : Keow Teow Basah~

Selamat Malam...

Just entry pendek...Aku baru jea selesai makan malam.  Agak lambat makan kan..pukul 9 baru ler boleh makan.  Malam nie ammar macam susah pulak nak tido sebab kakaknya dok bising.

Simple jea makan malam aku.  Asben request nak makan keow teow basah.  Nielah hasilnya.


Sudah kenyang mahu tidur...Baguslah amalan aku nie lepas makan jea tidur.  Jadi aku kenalah update blog dulu untuk diauto publishedkan...

Thanks for reading my blog!!!

~Gambar Ammar Pagi Tadi~

Selamat Petang..

Wah ari nie meriah mengupdate blog..lunch hour ari nie tak ke mana-mana..jadi ambik peluang untuk mengupdate bloglah.  selalu tak berkesempatan jea.  Bila tengah malas nak dapat satu entry pun adalah sangat mustahil..time rajin asal ada gambar jea buatlah apa-apa entry yang boleh diceritakan...

Jomlah layan gambar ammar pagi tadi masa aku tengah bersiap nak pegi kerja.  ari nie ammar bangun awal pulak.  yang kakak pulak belum bangun.  biarlah salah sorang jea yang bangun dulu kalau pagi2 dua2 bangun mahu aku tak tentu arah jadinya.

Tengah siap-siap, ammar dok main sorang-sorang..kesian anak mama..:-)
Kakak awak tido lagilah..biasalah dah tahu meniarap kerjanya nak meniarap jea..
Dah penat meniarap menangis mintak diamik pulak..

Jom layan....

Ammar pandang mama..

 Cak...Sayang mama...


Ammar tengah tengok papa..Papa bising dah lambat mama sibuk2lah nak amik gambar.  Alah pa, mama kan suka bergambar..Papa jea yang tak suka bergambar.  Selalu kena paksa dengan aku kalau nak suruh asben aku bergambar..

p/s : Aku musykil pulak sejak akhir-akhir nie asben aku bawak kamera ke ofis..sejak bila suka bergambar bang oi???

~Barang Yang Dikirim Dari Sabah~

Selamat Tengahari...

Dah makan belum???Aku belum makan lagi di saat aku menulis entry ini.  Hari nie tak kuar lunch just kirim kawan jea sebabnya ari nie aku tak bawak bekal sebabnya aku malas nak bangun pagi.  aci tak??banyak sangat sebabnya yang nak dijadikan alasan yea alfidah adim...:-)

Datang jea ofis pagi tadi kawan aku telefon suruh datang kat tempat dia.  rupa-rupanya ari nie yang pi Sabah untuk Sukan Kebajikan dah masuk ofis.  Dia orang semua balik dari Sabah semalam.  Jadi, ari nie kenalah masuk ofis kalau tak kenalah amik cuti rehat yea.  Berbalik kepada cerita nie, kawan aku telefon suruh amik barang-barang yang aku kirim.  Yelah, kita tak pi sabah jadi kirimler barang dari sabah..:-)

Jom tengok apa yang aku kirim dari sabah tue...Jeng..Jeng..Jeng...

*
*
*
*
*
*
*
*
*
Inilah barang-barang yang aku kirim dari sana..
Udang Kering, Butang Baju Melayu Asben dan Ammar serta Brooch

 Butang baju Melayu untuk Ammar

Butang Baju Melayu untuk asben

Brooch untuk aku

Udang Kering untuk aku jugak...Apalah nak buat dengan udang kering banyak-banyak nie...Kenalah bagi sikit kat mak aku dan mil aku...Kalau aku sorang jenuhler nak masak apa..Ada yang jadi bahan hiasan jea..huhuhu

Note>>Bilalah nak sampai Sabah nie..

Note 2>>Barang untuk adriana mama tak beli sebabnya adriana dah banyak gelang mutiara orang bagi..bukan dipakai buat main-main jea..


~Jadi Bos Kena Garang Ke??~

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia.

Seperti biasa entry diautopublished yea sebab terlampau banyak komitmen.  Bila di rumah tue memang tak dan nak mengupdate blog nie.  Tapi perasaan nie melonjak2 untuk menulis di sini walaupun kadang-kadang terasa Syok Sendiri menulis di sini sebab memikirkan ada ke yang baca blog aku nie..hua hua hua.  tak apalah ini sebagai diari kehidupan aku dan sebagai ingatan untuk diri aku sendiri.

Berbalik kepada tajuk di atas, aku pun tak tahu apa yang sepatutnya aku letakkan sebagai tajuk.  menulis entry hari ini sekadar untuk melepaskan geram ke atau untuk meluahkan perasaan aku??rasanya lebih kepada meluah perasaan aku sendiri.

Kisah di ofislah, kadang terfikir jadi bos nie muka kena jadi garang ke atau memang lumrah muka dia memang garang cam gitu??dahlah susah nak senyum. satff pun jadi takut pulak nak bertegur. Mungkin sebab jawatan dia tinggi dari kita buat dia jadi macam itu ke?


Setakat nie kat ofis aku belumlah ada bos yang macam gambar di atas tapi cukuplah dengan yang ada sekarang nie.  hehehe.  Macam-macam nak dilayan.  Bos perempuan dengan bos lelaki yang mana lebih cerewet erk??Tengok bos jugak kot.  Tapi ada jugak bos yang sporting tapi janganlah sampai kita pulak yang mengambil kesempatan.  Tak semua bos yang sebegini.  Nasiblah bos tue di bahagian lain.  Jadi tak perlulah ambil kisah sangat janji bos bahagian aku OK...:-)


Orang bawahan selalu berada di situasi macam nie ke kalau bos garang??hehehehe
kalau dapat bos garang semangat nak kerja pun hilang.  Asyik perlu berdepan dengan dia jea. Biasalah bos kan???

Note>>Entry tanpa apa-apa tujuan...

~AdrianAmmar Pun Layan ML~

Assalamualaikum dan Selamat Pagi...

Entry hari ini pasal malam hari jumaat lepas masa aku dan asben tengok ML, rupa-rupanya anak-anak aku adrianammar pun layan jugak tengok maharaja lawak. 

Ammar berjaga pulak time-time tue.  selalu ammar dah tido waktu tue.  Siap bercakap dengan orang dalam tv.  Mesti dia ingat orang tue cakap dengan dia.  bukan main riuh lagi.  hehehehe...
Si kakak yang tak reti duduk diam.  tapi bila time nabil buat persembahan bukan main khusyuk lagi dia tengok.  Kenal pulak dengan nabil.  Agaknya adriana minat dengan nabil kot. Hehehe

Note>>ada video ammar aku rakamkan, nanti aku upload..adriana selalu cakap 'apa pun tak boleh'

Wednesday, June 29, 2011

~Wordless Wednesday~