Thursday, May 23, 2013

~Pilihan Makan Malam~

Assalamualaikum..

Lepas makan tengahari, mari aku updatekan berkaitan dengan makanan juga.  Makan malam aku sekeluarga untuk semalam.  Tadi lunch aku makan mee sup bersama sahabatku seperti biasa iaitu Mira dan Kak Nisah.

Malam tadi dinner di luar.  Memandangkan asben baru balik dari Klang sebab ada kerja di luar. Barang basah pun non ado itulah decide untuk makan di luar sahaja.  Pilihan makan malam kami sekeluarga adalah roti naan.

Jom kita tengok gambar-gambar makanan yang aku snap.  Walaupun dalam paper kata mengambil gambar makanan adalah pesakit mental.  Macam tu ek bunyinya?Aku tetap nak buat tapi aku bukan mental.  Hikhikhik

Inilah hidangan kami malam tadi.  Tergoda tak?

Menu tambahan yang aku tak tahu.  Aku pilih udang masak apa ke namanya tidaklah ku ingat tapi sedap sekali.  Aku kata kat asben "Sedaplah udang ni."  Si dia balas "Mana tak sedap, dua belas ringgit tu."  Si isteri diam membisu.

Ayam tandoori wajib ada.

Aku makan naan cheese.

Mulakan dengan bismillah.

Ammar pun mahu makan.

Nana merajuk!!

Papa pun nak bergambar.  Layankan jelah ammar oi.

Budak yang kuat sangat merajuk.  Tengoklah aksinya.  Nana..nana...

Itulah pilihan kami malam tadi.  Sesiapa yang datang ke Melaka cuti sekolah ni boleh cuba makan di kedai ini.  Nama restorannya Pak Putra terletak di Taman Kota Laksamana.  Sekian..







                                                                                                        

No comments: