Saturday, May 25, 2013

~Jumaat Hari Cuti~

Assalamualaikum...

Selamat pagi sabtu!!Selamat berhujung minggu dan selamat bercuti.  Cuti sekolah sudah pun bermula.  Cuti sekolah kali ni kita orang tiada perancangan untuk ke mana-mana.  Berjalan-jalan sekitar Melaka saja. 

Semalam hari cuti sempena Wesak Day.  Dapatlah aku berehat selama tiga hari di rumah bersama asben dan anak-anak.  Kebetulan semalam dan hari ini merupakan off day buat asben.  Baguslah boleh berjalan bersama-sama.  Tak pun melepak di rumah sahaja.  Banyak kerja rumah yang perlu dibereskan.

Semalam aku masak memandangkan semua ada di rumah.  Masaklah nasi tomato, sambal ayam dan sayur.  Simple je.  Khamis tu waktu lunch sempat ke Mydin beli barang basah sebab sekarang jarang simpan barang basah.  Jarang ada kat rumah.  Beginilah gayanya.  Teragak nak masak baru beli.

Selain itu, aktiviti buat asben adalah di bilik kecil ini.  Tempat aku selalu menghabiskan masa waktu malam-malam.  Update blog sudah semestinya.  Sudah bertukar warna bilik ni.  Nanti aku tunjukkan warna apakah?Itu adalah pilihan asben aku hanya menurut saja.  Apa-apa pun membangkitkan aura ketika aku duduk di depan komputer.  Itu yang lebih penting..

Sekian..






                                                                                                                      

No comments: