Friday, May 10, 2019

Pelancaran Projek Antologi BKH Kembar 10 Di PBAKL 2019

Assalamualaikum.

Tanggal 31 Mac 2019 adalah tarikh keramat buat diri aku. Aku ke Kuala Lumpur untuk menghadiri majlis pelancaran buku Kembar 10 Kisah Hidup. Aku antara orang yang ada menghasilkan karya dalam Projek Antologi  Kembar 10. Projek tersebut dikendalikan oleh novelis terkenal Puan Sri Diah. Untuk makluman, projek antologi ini adalah hasil pengkarya daripada para peserta Bengkel Kisah Hidup. Bengkel Kisah Hidup Grup Melaka kami perlu menulis kisah kembara. Aku menulis kisah travelog aku ke Thailand.

Majlis bermula jam 10.00 pagi. Kami bertolak dari Melaka jam 7.30 pagi. Seperti tahun-tahun sebelum kami akan parking kereta di TBS dan menaiki tren ke PWTC. Pelancaran buku ini kami kena pakai baju tema biru denim. Alahai. Mana nak cari. Aku memang tak ada warna begitu. Sudahnya aku pinjamlah baju Kak Zana. Jadi baju aku pada hari itu ditaja oleh Zana Wardrobe. Hahaha.

OOTD aku pada hari itu.

Kami dari TBS mahu ke PWTC.

Menunggu tren.

OOTD PBAKL.

Sementara menunggu tren bergambar saja.

Sepasang kaki nan bercinta.

Anak buah suami ikut ke PBAKL. Jadi tiga oranglah anak aku hari itu.

Kami di dalam tren.

Alhamdulillah. Kami selamat tiba di PWTC. Kawan aku kejap-kejap whatsapp tanya aku dah sampai mana.

Aku dan Ezza, penulis dalam Antologi Kisah Kembara.

Bergambar dengan maknya sekali.

Aku dan mak Ezza. Cantikkan maknya.

Inilah grup dari Melaka.

Kami ada sesi tukar-tukar hadiah.

Ini adalah ketua bagi Melaka dan cikgu sekolah anak-anak aku. Pertemuan yang tidak disangka. Melalui buku kami menjadi kawan. Tapi segan sebab beliau cikgu. Aku hanya kakak kerani.

Ini yang aku impikan. Mahu naik ke pentas PBAKL ini setiap kali aku datang ke PBAKL. Setiap tahun menyaksikan pelancaran buku orang lain.

Entah siapa yang snap gambar candid.

Ini aku pula beri hadiah pada kawan segrup aku.

Gambar kami dari depan. Baru cantik. Inilah kami pada hari itu.

Sebelum pulang kami bergambar lagi.

Aku dan As penulis untuk buku lain.

Inilah barang-barang yang kena angkut.

Sementara menunggu aku selesai anak-anak ada aktiviti.

Nota anak aku ada terselit kat situ. Carilah.

Selesai majlis, aku pergilah mencari buku yang mahu dibeli. Masuk reruai Karya Seni. Ada artis.

Abam.

Ippo Hafiz.



Kesian mereka. Kepenatan menunggu urusan aku selesai. Apa-apa pun terima kasih suami sebab menyokong minat aku.

Aku dan anak-anak dara.

Anak buah yang satu ini tingginya sudah mengalahkan makngah. Sandal yang dia pakai tu sandal aku. Alya ini baru darjah empat. Nana yang darjah lima pun kecil daripada dia. Yelah, mak ayah dia tinggi dan besar rangkanya. Mestilah anak ikut baka mak ayah. Kalau aku dan suami yang kemetot ni takkan tiba-tiba anak aku nak besar pulak kan.

Ammar dan lukisannya.

Adriana dan lukisannya juga.

Sebelum pulang, isi perut dulu. Makan kat Old Town.

Selfie itu wajib. 

Aku dan anak-anak. Apaknya masa ini pergi beli makanan dia.

Sudah tiba masa untuk pulang. Kenangan manis buat aku pada tahun ini. Macam mana manis pun kenangan lalu, ia tidak akan kembali. Kenangan itu hanya akan menjadi catatan memori pada kita. Ciptalah kenangan baharu untuk merasai kemanisan hidup.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: