Sunday, May 26, 2019

Kisah Ramadan: 19 Ramadan 1440 - Iftar Di Senibong Seafood

Assalamualaikum.

Selamat tengah hari.

Memandangkan jumaat cuti jadi kami merancang untuk membeli baju raya untuk anak-anak. Kemudian bercadang nak berbuka puasa di luar sekali. Maklumlah sudah gaji dan dapat duit bantuan khas. Syukurlah. Berbelanjalah secara sederhana. Aku dan suami hanya berbelanja untuk anak-anak sahaja. Baju kami tidak beli pun. Pakailah apa yang ada.

Pagi jumaat kita orang bersantai di rumah. Buatlah apa yang patut dulu sebelum keluar selepas solat jumaat. Aku gigih menulis pagi jumaat itu.

Update blog. Gigih aku tulis entri untuk seminggu.

Keluar ke AEON Tebrau.

Pos kad raya di sana dan aku beli setem sekali.

Menunggu suami membeli barangnya. 

Kemudian kami ke Senibong. Punya ramai orang. Kami berbuka makan roti dulu di dalam kereta kemudian solat di masjid berdekatan.

Menu kami. Ikan siakap 3 rasa, sotong goreng tepung, udang goreng butter. tomyam campur dan kailan ikan masin. Alhamdulillah. Kenyang.

Kami empat beranak sementara menunggu makanan tiba kenalah bergambar dulu.

Inginkan perkhidmatan menulis, aku ada tawarkan perkhidmatan sebagai penulis upahan. Boleh hubungi di talian 017-6741270.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim



No comments: