Tuesday, May 28, 2019

Kemas Beg Balik Kampung

Assalamualaikum.

Selamat tengah hari.

Memandangkan nak balik kampung lama dalam 10 hari, haruslah bawa beg tarik. Sumbatlah semuanya dalam itu. Muat ke? Hahaha. Aku kalau nak ke mana-mana kalau boleh semua benda pun nak diangkutnya. Inikan lagi nak balik kampung.

Lebih-lebih lagi kali pertama nak balik kampung. Dia punya feel itu lain macam. Sebahagian baju sudah dimasukkan dalam beg. Baju harian tak bawa pun sebab kat rumah Melaka banyak baju. Jadi bawa baju jalan saja.

Beg ini yang aku dah bawa balik. Kerja aku mengangkut barang Melaka - JB - Melaka. Minggu sudah balik aku angkutkan oven sebab aku nak guna masa cuti ini. Cadang nak buat kuih raya.

Baju raya untuk anak-anak dan anak buah. Aku belikan t-shirt sedondon untuk lima orang.


Tema baju raya kami tahun ini adalah coklat. Sudah siap disusun di dalam beg. Dalam kepala sudah bersusun kerja-kerja yang nak dibuat balik nanti. Harap badan memberi kerjasamalah. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim








1 comment:

adianiez AIDA said...

wah. kemas beg besar nampak nyer ha ha ha ha...
aida memang tiap tahun ngemas beg besar gini.
mak abah kita jauh kan :) hi hi hi...