Monday, October 1, 2012

~Semalam Ke Jusco Dan Rumah Mil~

Semalam aktiviti 3 beranak saje. Mr asben non ado sebab koje. Pagi-pagi sudah keluar rumah nak ke jusco. Pemandu amaturlah katanya. Nak2 bawak askar2 aku. Alhamdulillah berjaya jugak.

Letak ammar dalam troli. Motif utama ke jusco nak bayar bil hp. Selebihnya menyimpang dengan anak2. Hihihi. Jalan-jalan cari makan. Bawak adriana macam-macam nk dibelinya.

Inilah mereka semalam. Adriana tak payah masuk troli. Susah aku nak tolak. Lepas dah beli kudapan dekat market nak pi beli roti pulak. Beli makanan supaya dia orang dok diam dalam kete. Maknya nak drive jauh nie. Nak balik rumah mil kat bukit rambai.

1st time ok bawak anak2 balik rumah mil sendirian. Huih berpeluh-peluh nak drive sejauh itu. Bagi aku jauh yea. Yang da pro tue jangan cakap banyak. Air cond pun macam xrasa. Hihihi.

Akhirnya selamat tiba. Oh nie adik ipar aku tolobg bersihkan kete aku. Dia tanya aku 'kngah nak vakuum kete tak?'oh boleh jea. Bersih2 tau. Aku baru nak anto kedai. Sebab kete dah berhabuk dengan makanan anak2 aku.

Malamnya aku dan asben ke family store beli barang dapur. Then barulah aku balik rumah. Balik berasingan dengan asben. Adriana ikut aku. Ammar ikut papa dia. Itulah aktiviti hujung minggu aku. Cuti pun tak rasa macam cuti sebab tak dok rumah pun dari hari sabtu yang jadi hectic day buat aku.

No comments: