Thursday, August 30, 2018

Projek Yang Belum Tamat

Assalamualaikum.

Selamat pagi.

Inilah aktiviti aku selain membaca novel dan melayan drama. Projek sehari 1000 patah perkataan yang sudah beberapa bulan berlangsung secara berkumpulan. Tempoh hari sekejapan tergendala projek ini. Aku dalam keadaan bermalas-malasan mahu menyiapkannya. Sekarang ini kembali ke pangkal jalan.

Banyak lagi yang nak dikejarkan. Sekarang sedang sibuk untuk projek kedua tahun ini. Buku anekdot tentang pengasuh tetapi aku tak sumbangkan anekdot. Dalam proses menulis cerpen. Entah kenapa mood menulis ni tenggelam terus. Karam terus barangkali.

Doakan aku ya, kawan-kawan.

Lagi sikit nak cecah 30000 patah perkataan. Masih banyak patah lagi yang mahu ditukangkan. Semoga Allah berikan kelancaran pada aku dalam menyiapkan projek ini. Kalau tidak terperam sajalah nampaknya.

Semoga apa sahaja yang kita lakukan dapat memberikan kegembiraan dan kebahagiaan pada diri kita sendiri. Andai ada yang sedang bersedih, sibukkanlah diri dengan benda-benda yang berfaedah selain kita memanjatkan doa pada yang Maha Esa. Hidup ini hanya sementara. Sampai masanya, kita akan pulang.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim

1 comment:

as samsudin said...

All the best fren... pinjamkan saya kekuatan itu juga...