Wednesday, August 29, 2018

Lelaki Kiriman Tuhan

Assalamualaikum.

Selamat pagi.

Lelaki Kiriman Tuhan adalah tajuk novel. Novel ini akan diadaptasi ke drama. Aku kan suka kalau novel adaptasi. Lebih-lebih lagi kalau pelakon dia pelakon kegemaran. Jadi, kebetulan aku ternampak kat insta fasal drama Lelaki Kiriman Tuhan. Pelakonnya menarik. Heronya kegemaran aku. Heroinnya pun kegemaran aku juga. Aku suka Mira Filzah ni berlakon selain Nadiya Nisaa.

Sekarang drama ini sedang menjalani pengambaran. Dijangka akan ditayangkan dalam bulan November. Aku rajinlah menengok video-video yang dikongsi hero dan heroinnya di insta. Macam menarik saja dramanya.

Biasalah, kalau Remy Ishak berlakon mesti tidak menghampakan. Aku kongsi dengan kawan aku. Seronok kalau ada geng yang berkongsi minat yang sama. Suka baca novel. Suka layan drama. Suka pelakon yang sama.

Seronok tau.

Walaupun orang tu baru sahaja kita kenal, benda-benda ni boleh jadikan kita rapat dan menjadi kawan. Aku tak kisah siapa pun. Janji dia berkongsi minat dengan aku. Dengan ala-ala makcik bawang, aku beritahulah dia fasal drama ini.

Hasil carian imej untuk lelaki kiriman tuhan
Itu dia pelakon-pelakonnya. Pasti menarik ceritanya. Cerita cinta ini kita boleh layan selagi tidak melanggar batas-batas agama. Aku suka kalau cerita romantik dan sweet-sweet gitu. 

Kebetulan tengok facebook Karyaseni ada promosi. Apa lagi dengan sepantas kilat aku memesan. Kemudian baca review fasal novel ini katanya novelnya best menambah menggeletisnya aku nak membelinya. Selesai membeli aku khabarkan kat kawan aku. Maka dia pun terjebak sekali membelinya. Ini perangai novel best beli sendiri sebab nak buat koleksi. Lagi pun ada diskaun dan tak ada cas penghantaran. Siapa yang tak nak kan?


Semalam, sainglah sampainya novel kami. Masa aku terima aku tangkap gambar dan hantar kat dia. Entah siapa yang khatamkan dulu novel ini. Aku ni baca nak tenang-tenang baru syok membaca. Itu sahaja. Ada kawan bagi cadangan buat review novel-novel yang aku dah baca. Memang ada niat tapi kekangan masa. Akan diusahakan nanti. InsyaAllah.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim