Thursday, June 14, 2018

Kisah Ramadhan: 26 Ramadhan

Assalamualaikum.

Isninnya, mood memasak sudah merundum. Aku masih kerja isnin itu. Mujurlah anak-anak dah cuti sekolah. Tidaklah terkejar-kejar sangat. Sampai rumah, jiran sebelah rumah telefon. Baguslah. Dia mengajak keluar berbuka.

Aku apa lagi. Pantang diajak terus aje setuju. Pakat-pakat beralih fokus nak kemas rumah. Kerja rumah banyak yang menanti. Itu yang kita orang nekad berbuka di luar. Maklumlah isteri jarak jauh ni memang kadang tenaganya hilang banyak.

Berbuka di kedai tomyam di Alai.

Aku order lauk ini.


Kemudian kami ke bazar di Telok Mas untuk mencari barang. Jiran aku yang nak belikan baju kurung untuk anak dia. Aku yang kononnya tak nak beli apa-apa, terbeli tudung untuk Adriana dan karpet. Bahaya betul. Hahaha.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: