Thursday, June 14, 2018

Kisah Ramadhan: 25 Ramadhan

Assalamualaikum.

Untuk 25 Ramadhan, aku makan lauk-pauk semalam. Sebelum aku keluar untuk berbuka puasa dengan kawan-kawan sekolah, aku masakkan untuk orang-orang yang di rumah. Suami dan anak-anak aku berbuka di rumah. Memula aku ajak juga suami tapi dia menolak.

Dia bagi can aku berbuka dengan kawan-kawan pula. Katanya. Terima kasihlah banyak-banyak. Bukan senang kan nak dapat momen begini. Jadi sebab lauk sabtu tu ada lebih, aku panaskan saja. Tak adalah aku memasak hari itu.

Ini menunya untuk mereka yang tak ikut.

Sambal kerang.

Ayam masak kicap.

Ikan bilis goreng.


Kemudian aku tunggu kawan aku hantar barang IKEA yang aku pesan. Dia personal shopper. Jadi kebetulan dia ke IKEA aku kirimlah. Pokok yang aku nak tak ada pula. Frust menonggeng. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: