Pages

Tuesday, June 5, 2018

Kisah Ramadhan: 19 Ramadhan

Assalamualaikum.

Selamat petang.

Entri keenam. Aduhai. Bertabahlah membaca blog aku hari ini. Semalam aku masak ringkas saja untuk berbuka. Separuh hari di klinik, kemudian urus beberapa perkara membuatkan aku keletihan. Balik rumah dah lesu. Memang aku terbongkang baliknya.

Sudahlah cuaca begitu panas lit lit. Allah. Dugaan dan cabaran sungguh. Sepatutnya aku janji nak jemput Ammar di sekolah. Rupanya dia balik jam 12.30 tengah hari. Mujurlah teachernya dah jemput. Aku uruskan hal mak aku dulu itu yang makan masa. Tengah cuti ni aku bawaklah mana mak aku nak pergi.

Goreng spageti aje. Tauhu sumbat jiran tetangga bagi.

Sebelah malam fefeling sendiri. Datang tak menyabar pasang lampu. Aku cuba sebab suami baru tukar mentolnya.

Nasiblah ingat cerita pendek Pelangi Cinta yang ditayangkan selama sepuluh minit. Semalam episod akhir. Dia ada 5 episod aje.

Heronya Syafiq Kyle lah. Macam sepadan aje dengan Mira Filzah. Dan-dan nak menjodohkan si Capik dengan Mira. Kemudian aku sambung tengok cerita Nur. Syafiq Kyle lagi pelakon dia. Anak aku kata, "Asyik Syafiq Kyle aje." Hahaha.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: