Tuesday, June 5, 2018

Kejutan Sempena Hari Lahir

Assalamualaikum.

Selamat tengah hari.

Entri ketiga menyusul lagi untuk hari ini. Pulun aku menulis malam tadi. Kalau tidak ditulis sekali harung memang dia kan jadi draf berbulan-bulan atau sampai bila-bila. Sabtu lepas, aku terima beberapa kejutan sempena hari lahir aku yang ke 35 tahun.

Alhamdulillah.

Diberi peluang untuk merasa kebahagiaan sebegini. Terasa disayangi. Terasa diingati. Terima kasih pada yang mengingati hari istimewa aku. Ada yang whatsapp kata tak yakin nak ucap sebab tengok kat facebook tak ada orang ucap. Kat fb memang aku tak public pun tarikh lahir. Jadi siapa yang ingat aje yang ucaplah.

Kejutan pertama. Bangun tidur tengok tepi katil ada kad ucapan. Sweet. Terpisat-pisat mak korang membaca ucapan yang panjang berjela.

Kejutan kedua. Daripada kawan sekolah. Kawan dulu, kini dan selamanya.

Aku sayang korang. 

Masa kawan aku hantar aku memang tak semenggah. Jadi aku tak nak bergambar. Hahaha. Sebelah petang barulah aku semenggah sikit. Aku suruhlah laki aku tangkap gambar.

Kejutan ketiga. Kawan sekolah aku juga. Hantar pulut kuning. Allah. Terharu sangat. Al, nah pulut kuning. Terima kasih sahabat.

Apa-apa pun aku terharu sesangat. Tersangat terharu. Semoga kita menjadi kawan hingga ke syurga.  Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim



2 comments:

Siti Yang Menaip said...

bahagia dikelilingi mereka2 yang baik hati dan penyayang. happy belated birthday ^^

adianiez AIDA said...

sama la kita.
tak public besday date kat fb.
biarlah rahsia...