Thursday, June 14, 2018

Kisah Ramadhan: 24 Ramadhan (Iftar Dengan Kengkawan Sekolah)

Assalamualaikum.

Alhamdulillah.

Akhirnya kami berjaya juga berbuka puasa bersama. Julung kalinya diadakan majlis seperti ini setelah berbelas tahun meninggalkan zaman persekolahan. Selalunya kalau merancang selalu tidak menjadi. Kali ini kami nekad dan bersatu hati.

Grup untuk majlis ini diwujudkan bagi memudahkan segala perancangan. Jadi sesiapa yang nak join akan dimasukkan dalam grup bila mendapat persetujuan daripada tuan punya badan. Jadi situlah kita orang bincang bila dan pilih tempat kat mana. Memandangkan tak mahu membebankan, kita orang sepakat pilih yang murah. Itu pun RM39 seorang.

Akhirnya kami semua pilih untuk berbuka puasa di Gold Coast Resort. Ini tempat memang paling dekat dengan rumah aku. Jalan kaki pun sampai tapi tidaklah aku nak berjalan kaki bagai bulan-bulan puasa ni. Aku siap suruh kawan jemput. Mengada ko kan. Maklumlah aku kalau tempat tak pernah pegi memang aku sedikit cuak. Bukan cuak sikit-sikit banyak juga. Karang macam-macam perangai tak semenggah aku keluar masa nak cari parking. Jadi biarlah aku tumpang kawan.

Lepas berbuka barulah ada tenaga masing-masing nak bergambar. Setengah jam pertama semua fokus makan. Hahaha.

Ini dari sisi depan pula dari gambar di atas.

Kek birthday.

Merasalah potong kek dengan kawan-kawan yang lahir dari bulan April hingga Jun.

Swafoto beramai-ramai.

Ini semua yang hadir.

Ini kawan aku yang keje kat Sarawak. Kalau berbalas whatsapp dengan dia tak sah kalau aku tak senyum depan skrin telefon.

Bergambar luar dewan makan pula. Masa ni da nak balik.

Lagi bergambarnya. Konon nak bergambar bertiga. Yang tiga orang duduk tu bekas penari dikir puteri. Aku memang tak boleh lupa persembahan tu masa sekolah.

Gambar terakhir sebelum kita orang balik. Yang duduk tu memang pakat tak bergerak. Jenis bontot berat agaknya. Hahaha. Bergambarlah beramai-ramai di sini. Sesungguhnya aku gembira malam itu. Balik dengan pipi kejung-kejung sebab tak henti-henti gelak. Sayangilah sahabat-sahabat kita. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: