Tuesday, December 4, 2012

~Sehari Tanpa Anak-Anak Di Rumah~


Bila anak-anak tiada di rumah maka rumah akan terasa sunyinya.  Rasa seperti kosong sekosong kosongnya.  Betul kata orang, anak itu penyeri rumahtangga, pengikat kasih sayang antara suami isteri.  Tanpa anak-anak hidup tidak bermakna dan tidak berseri.  Merekalah harta dunia dan akhirat.  Itulah yang terjadi pada aku laki bini semalam.  Sedih jea.  Serba tak kena dibuatnya.

Sebenarnya, malam tadi anak-anak aku tidur di rumah mertua.  Ok ke?Dia orang ok kot.  Yang tak oknya aku.  Mana boleh anak-anak tak ada depan mata.  Tapi ada beberapa sebab yang tidak dapat dielakkan maka mereka harus berada di rumah mertua untuk beberapa hari.  Baru semalaman sudah tak tahan menanggung rindu.  Kejap-kejap aku telefon adriana.  Nak cakap dengan ammar apalah yang dia tahu.  So, malam tadi memang sangat memboringkan aku walau asben ada.  Hehehe.  Taklah boring sangat tapi bila rumah sunyi rasa macam pelik jea.  Takkan pulak aku laki bini nak terpekik terlolong meriuhkan rumah.  Ah, tak dapat nak dibayangkan kalau lamanya anak-anak tak ada di rumah.  

So, malam tadi memanglah dapat rest dan tak masak pun.  Asben kata kita berdua jea yang tinggal so makan kat luar.  Dalam kereta tetibe asben aku kata 'Boring pulak budak-budak nie tak ada.'  Hah, tau pun.  Adoi, petang nie jugak aku akan jumpa anak-anak aku.  So petang nie aku tak dapat nak attend senamrobik.  Anak-anak lebih penting.  Adrianammar tunggu mama petang nie yea.  Kita jumpa.  Mama rindu korang berdua!!!!







                                                                                                                      

1 comment:

LYAfrina said...

mmg..anak2 penyeri... klo tba2 bjahan dgn anak mmg teringat sgt..tdgr suara dia mjerit,mnangis & mcm2