Wednesday, April 25, 2018

12 Tahun Berkhidmat

Assalamualaikum.

Tanggal 27 Mac 2018, genap 12 tahun aku berkhidmat sebagai penjawat awam. Tak sangka sudah masuk angka belas-belaslah juga. Tiada lain yang mampu diucapkan. Alhamdulillah. Masa itu aku berusia 23 tahun semasa aku melapor diri di Putrajaya. Tempat pertama aku ditempatkan adalah di Kementerian Kemajuan Luar Bandar & Wilayah. Merasalah aku selama sepuluh bulan berkerja di Putrajaya sebelum aku berpindah balik ke Melaka.

Waktu aku terima tawaran itu, aku baru sahaja bertunang. Rezeki kan. Itu yang aku mohon pindah balik ke negeri sendiri sebab bakal suami kerja di Melaka. Begitulah kisahnya. Apa-apa pun kenangan berkhidmat di Putrajaya sentiasa dalam ingatan.

Kawan-kawan yang sama lapor diri.
Kawan-kawan masa di KKLW.

Kenangan pergi BTN.
Kenangan Kursus Induksi Umum.
Kenangan Kursus Induksi Khusus.
Tak pernah dilupakan.


Gambar ini semasa aku menghadiri kursus induksi di PD. Bersama pegawai kami iaitu Encik Afnan.

Antara kawan rapat semasa di KKLW. Azliyana namanya. Sampai sekarang masih berhubung. Dia juga antara bridesmaid masa aku kawin.

Bersama Kak Linda. Tak silap masa ini kita orang nak berbuka puasa.

Inilah keluarga KKLW semasa aku berkhidmat di sana.

Itulah kenangan yang ada. Banyak lagi gambar tapi biarlah hanya menjadi tatapan aku. Sebahagiannya masih lagi berhubung. Sama ada di grup whatsapp atau pun di laman muka buku. Semoga kenangan manis ini tetap menjadi ingatan. Sekian dan wassalam.

Salam pena.
Fyda Adim


1 comment:

Warisan Petani said...

Tahniah.
Mudah2an dah naik gred sekarang.