Pages

Thursday, April 5, 2018

Tak Ada Cinta Sepertimu

Assalamualaikum.

Malam ini episod akhir drama bersiri Tak Ada Cinta Sepertimu. Sebanyak 16 episod semuanya. Aku tak pernah terlepas satu episod pun drama bersiri ini. Kalau terlepas sanggup ulang di youtube atau tengok di televisyen sebab aku ada rekod drama ini. Drama lakonan Syafiq Kyle dan Zahirah Macwilson. Heronya memang aku minat cuma heroinnya aku tak berapa ikut kalau dia berlakon.

Itulah, orang kata kalau pada mulanya tak suka penyudahnya mesti suka. Aku bukan setakat suka aku jatuh hati dengan lakonan heroinnya lebih-lebih lagi digandingkan dengan Syafiq Kyle.

Kisah seorang gadis bernama Athea (Zahirah Macwilson) yang menjaga dua anak buah lelaki dan masyarakat sekeliling menganggap dirinya seorang ibu tunggal. Dipertemukan dengan seorang lelaki bernama Hazran (Syafiq Kyle) yang sudah mempunyai tunang bernama Bella (Ruhaines). Athea dan Hazran berjiran. Bermula dengan berebut panadol di pasar raya kemudian kucing Hazran hilang dicuri (baca:dijumpai) anak Athea. Dari situlah bermula persahabatan mereka yang orang sudah salah anggap dan mencari peluang untuk menabur fitnah.

Imej yang berkaitan
Aku suka sangat babak intro pegang payung ini. Rasa simbolik sangat. Dapat rasakan seorang gadis yang memerlukan tempat untuk berteduh kemudian datang seorang lelaki yang sudi memberi tempat untuk berteduh. 

Hasil carian imej untuk tak ada cinta sepertimu poster
Gambar mereka berempat itu pun aku suka tengok. Manis seperti sebuah keluarga yang sebenarnya. Bermakna, para pelakon dalam drama ini berjaya membawa watak masing-masing. Anak-anak Athea, mak ayah Hazran, Intan kawan Athea, Azam yang menjengkilkan, Kamarul yang gelojoh nak caras Bella memang semuanya menjadi. 

Aku dan kawan-kawan tak habis-habis berbalas whatsapp. Tak kira kawan dekat mahu pun kawan jauh yang kat Sarawak. Nampak sangat Hazran menyatukan kami. Hahaha. Datang babak Azam yang berbaju bunga-bunga memang beremosilah kita orang.

"Aku rasa macam nak cepuk si Azam ni."

"Baju Azam lagi berbunga dari baju umi Hazran."

"Azam yang tak berazam langsung."

Antara whatsapp aku dan kawan bila keluar watak Azam yang menjengkelkan. Kalau keluar watak Hazran lain pula.

"Eh, aku macam nak masuk bawah toto. Awat Capik sweet sangat."

"Eh, dia main acah-acah pulak dengan Athea."

"Lesung pipit Capik."

Semua di atas sekadar emosi tatkala menonton drama. Tanpa peminat siapalah artis. Gitcheww. Apa-apa pun tahniah buat para pelakon drama Tak Ada Cinta Sepertimu. 

Tak Ada Cinta Sepertimu Raya plisss!

Salam pena,
Fyda Adim


1 comment:

MisDiarios said...

mmg mcm best cite ni..
fllow sini #443