Pages

Monday, April 23, 2018

Fit Malaysia Run Di UTC

Assalamualaikum.

Entri ini agak lama tersimpan dalam folder draf. Entah kenapa sekarang susah sangat nak kejar untuk tulis entri mengikut jadual. Kadang berbulan-bulan terperam. Sudahnya mood pun hilang begitu sahaja. Bila cerita dah lama dan basi memang lagilah aku malas nak menulisnya. Memang entri itu akan kekal menjadi draf buat selama-lamaya.

Tahun ini entah mood apa yang merasuk. Aku teringin nak masuk larian. Ini adalah aktiviti larian aku yang pertama aku ikut serta. Rancangan last minit. Aku terpandangkan iklannya di dinding muka buku. Kemudian cari kawan yang berminat. Memang Allah nak temukan dengan mereka. Rupanya mereka pun berminat. Alhamdulillah.

Adakalanya, sesuatu minat boleh mendekatkan hubungan seseorang. Tak semestinya pasangan. Kawan contohnya. Minat tengok drama kau carilah yang boleh bersekongkol dengan kau kan. Kalau minat lari kau carilah kawan yang sehala dengan kau. Sama juga dengan pasangan. Adakalanya minat tak sama tapi kita boleh cuba cari keserasiannya di situ.

Eh, aku dah termerepek apa ni. Berbalik pada tajuk. Aktiviti larian ini aku serta masa Januari. Lama gila punya cerita. Dah hujung April barulah gigih nak menulisnya. Gambar dah lama aku upload tapi nak menulis bukan main bercinta.

Pagi itu yang aku ingat hujan. Memang hujan dan kita orang berlari dalam hujan. Gigih kan.

Wajah-wajah kami yang pertama kali ikut serta. Dari kiri : aku (Kafida), Mardiana (KaMar) dan Zanariah (Kazana). Nama dalam kurungan tu nama manja masing-masing. Haha. Kami bukan sebaya tapi aku kira yang kecik. Gitu.

Selagi tak lari selagi itu bergambar.

Memang trend bergambar tunjuk kasut.

Ini setelah selesai tiba di garisan penamat.

Medal pertama kami. Dapatlah kami berlari sejauh 3km masa tu.

Selesai lari pekena secawan limau suam dan dua biji telur separuh masak. Alhamdulillah. Pengalaman pertama untuk tahun ini. Sudah menjadi sebahagian aktiviti untuk diri sendiri. Nanti aku ceritakan lagi. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


1 comment:

SalbiahM said...

join larian ni addictive. lepas ni mesti nak join lagi. semoga sentiasa fit dan sihat