Pages

Tuesday, April 24, 2018

Cerita 15 Februari 2018

Assalamualaikum.

Kebetulan anak buah yang duduk di Bangi balik bercuti seminggu. Masa itu sebelum cuti Tahun Baru Cina. Jadi bila semua ada kita orang pakat-pakatlah nak keluar sama. Bukan senang nak sama-sama macam ini bila masing-masing sudah berkahwin. Adakalanya terikat dengan macam-macam komitmen. Bila sorang dapat pelepasan begini kami yang kat rumah mestilah seronok.

Merancang nak keluar sama-sama walaupun sekejap. Dapat bersembang dan bersantai sambil makan-makan. Nak shopping memang tidaklah kan. Dapat keluar sekejap pun sudah cukup heaven. Aku keluar jumpa dia orang lepas balik kerja.

Aku jemput dia orang kat rumah. Sebelum keluar mestilah bergambar. Paling suka gambar ini. Terima kasih pada photoGnya.

Sekali lagi. Cucu aku sudah tak reti nak tengok kamera.

Dalam kereta pun mesti nak berswafoto. Setiap pergerakan mesti dikenang. Begitulah kononnya.

Kami ke AEON Ayer Keroh dan melepak di KFC. Itu saja yang paling mampu ketika itu sebab perlu berjimat gaji awal nak raya cina.


Bergambar tak habis-habis. Cucu aku sampaikan tertidur.


Aku dan Adibah. Kebetulan dia dapat keputusan master dia dengan cemerlang. Alang-alang kira meraikan dia sekali.

Kemudian aku nak beli hadiah kawin untuk kawan sekolah.

Sementara menunggu hadiah dibalut.

Inilah cucu aku, Amanda Dareena namanya.

Kita orang masuk Popular dan ternampak buku Antologi Cerpen Kelip-kelip Kusangka Api. Suruhlah anak buah aku bergambar dengan buku aku tu.

Ini pula sementara menunggu Adibah. Dia tengah beli barang masa ini.

Baru bergambar semuanya. Kita orang ini nama semua pangkal A. Alfidah, Afiqah, Amirah, Amanda dan Adibah. Gigihkan. A with love. Hahaha.

Sebab viewnya cantik aku pun bergambar dengan Amanda. Semenggah lagi nenek mendukung budak kecil. Sudah lama tak dukung bayi memang lenguh jugalah tangan. Amanda pun sudah semangat badannya. Itulah cerita kami untuk beberapa jam keluar berjalan. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim



No comments: