Pages

Sunday, April 22, 2018

Ada Hari Keletihan

Assalamualaikum.

Status FB aku minggu lepas kalau tak silap yang aku screenshot. Ada hari-hari keletihannya memang tidak mampu diungkapkan. Setiap hari menguruskan anak-anak memang perkara yang mencabar. Ada masa nampak macam tunggang-langgang. Tersangat.

Ini yang terjadi pada aku. Keletihan punya fasal dicampur dengan konfiden, aku keluar rumah tak bertudung sebab hari kerja memang suami jiran tak balik. Jadi dengan konfidennya aku yang dalam keadaan mamai ditambah dengan keadaan diri tidak sihat keluar sidai baju.

Aku memang sidai baju waktu malam. Terpaksa juga sidai sebab sebelah pagi aku tak sempat pun nak buat benda lain selain menyiapkan bekalan anakanda berdua dan bersiap asal boleh untuk diri sendiri.

Begitulah rutin harian aku.

Ini bukan kes merungut tau. Anggaplah sesi meluah perasaan. Haha. Adakalanya, manusia suka salah tafsir apa yang kita sampaikan. Kalau hujung minggu memang aku hentam berehat sakan. Bukan apa, setiap hari aku terkejar-kejar masa jadi biar hujung minggu aku berlalu dengan penuh ketenangan. Itu sebab kemalasan yang sangat meninggi untuk aku menulis blog dan menulis cerpen.

Bos merangkap editor sudah bertanya.

"Cerpen dah siap?"

"Bila nak mula misi 1000pp tu?"

Hati mahu buat tapi kudratnya tiada. Akan dicari semula kekuatan itu. Memang rindu nak kembali aktif menulis. Sekarang ini pun aku cuma bersantai sambil layan drama dan novel. Aku memang seorang yang addict dengan drama. Tengok drama juga dan tengok pelakonnya juga.

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim



1 comment:

SalbiahM said...

biasalah tu..perempuan selagi larat akan gagahkan diri jugak buat semua benda.semoga dipermudahkan urusan sis