Wednesday, April 11, 2018

Buang Undi Di DFKL

Assalamualaikum.

Hai.

Drama Tak Ada Cinta Sepertimu sudah pun habis khamis lepas. Aku sudah pun move on. Haha. Sejenis kalau melayan drama dia punya feeling macam kenapa dah ending? Gitu sekali. Dalam drama ini heronya memang menonjol lakonannya. Mantap sekali. Aku suka tengok dia berlakon dengan Zahirah. Itulah salah satu sebab aku malas nak terjebak dengan drama. Bila dah terjebak macam inilah jadinya.

Memandangkan drama itu trending, aku dan kawan sepakat nak membuang undi untuk artis kegemaran. Bajet diri remaja macam zaman sekolah. Kalau nak tahu, aku memang dari sekolah macam ini. Dulu fanatik dengan Siti Nurhaliza. Masa itu lagi fanatik. Setiap gambar Siti Nurhaliza yang ada kat majalah aku beli. Aku gunting dan tampal dalam buku. Gigih ke tak gigih. Anugerah Bintang Popular aku masuk jugak. Berlambak-lambaklah suratkhabar aku beli semata-mata nak pilih top 10 dulu dan kemudian top 5. Pernahlah sekali dapat saguhati. T-shirt ABPBH. Jadilah kan. T-shirt tu pun dah lesap ke mana.


“Arini punya busy sis lupa undi pulak.” Hantar whatsapp kat kawan yang sedang berkursus kat Putrajaya.

“Sis baru lepas...” Kawan pula balas.

“Tak diingatkan. Sungguh lupa gila. Sekarang jugak sis buat.”

“Dengan pantas.” Dia kembali membalas.

Kerjaan dua orang mama yang menggila mengundi seorang artis sempena DFKL. Her her her.

Ini antara sembang-sembang merangkap membawang. Gaya kami bergosip memang berkisahkan artis sahaja. Sekadar melepaskan stres. Apa-apa pun semoga apa yang kita lakukan biarlah yang menggembirakan hati dan tidak berlebihan daripada apa yang sepatutnya. 

Itu sahaja entri untuk pagi ini. Sekian dan wassalam. Semoga akan ada kerajinan untuk menulis, menulis dan menulis lagi.

Salam pena,
Fyda Adim



No comments: