Wednesday, September 26, 2012

~Misi Mencari Gadget~

Sebenarnya ini misi untuk minggu lepas dan entrynya telah pun aku keluarkan minggu lepas.  Aku cuma meneman dan membelikan sahaja.  Misi nie bukan untuk diri aku.  Misi pertama adalah mencari gadget untuk asben.  Asben aku nak trade in bb dia sebab katanya tak best pakai bb.  Alasanler tue nak beli hp baru.  Dah tahu da.  Sebenarnya bb tue asben aku belikan untuk aku tapi aku tak minat nak guna atas sebab-sebab tertentu.  Tuelah beli tak mahu bawak aku.  Nak surprisekan aku masa besday kan.  Mana boleh bawak aku.  Apalah aku nie kan. :D  So asben telah pun menjual bbnya dan telah beralih arah ke sony.  Goodbye to bb and say welcome to sony.  Hehehe.

Misi seterusnya mencari gadget lagi untuk Kak Nisah pulak.  Lepas aku cerita kat dia yang asben beli hp kak nisah suruh aku belikan untuk dia.  1st time nie orang kirim aku beli hp.  Hehehe..Aku memang dah lama suruh Kak Nisah tukar hpnya yang sudah sekian lama itu.  Kak Nisah kata kalau bab membeli dia memang out.  So dia nak guna sony jugak since hp lama dia pun sony baiklah dia guna sony.  So itulah misi mencari dan mencari dan kalau asben aku kalau membeli memang dia cari yang murah.  Aku kadang sampai lari ke tempat lain kalau dia tengah tawar harga. :D

Kami sudah sampai.  Anak-anak sila bersabar yea.

Apa yang ammar buat tue?Tengoklah asben aku.  Nampak tak?

Masa nie aku dah bawak anak-anak aku ke playground.  Masing-masing dah tak reti duduk diam.  Bab membeli biar asben yang uruskan.  Dia lebih arif bab membeli nie.  Kalau aku nie terus beli jea.  Tawar jugak tapi takler sampai gila-gila tawar. :D

Ammar sedang seronok yea tak ingat dunia.

Yeahhh..Selesai urusan membeli-belah dan dengan ini aku merasmikan yang mereka berdua iaitu asben aku dan juga BFF sudah pun menggunakan gadget terbarunya itu.  Selamat bersony xperia yea. :D





                                                                                                                        

2 comments:

Cho Zila said...

cari jangan tak mencari... kalau akak pun memang gagal bab gadgetni.. selalu tanya kat budak2 opis yang muda beliani...

adianiez AIDA said...

aida dpt gajet baru sempena beranak kan izzat :) termasukla asben 'renew' henpon dia skali...
agak nyer brape lama ekk apen dgn xperia tu, fida? hi hi... kem salam apen...