Tuesday, September 25, 2012

~Cerita Makan-Makan Lagi~

Tak habis-habis cerita pasal makan-makan.  Sampai tak tahu nak letak tajuk apa.  Tapi bila ada gambar kat kamera rasa sayang pulak tak mencatatkan kat di sini.  Nak cuci gambar mungkin jauh sekali.  Paling tidak pun simpan jealah kat dalam laptop. 

Nie nak cerita kisah ahad minggu lepas.  Bukan semalam punya cerita tau tapi minggu lepas.  Masa sangat suntuk nak cerita on time.  So terpaksalah aku tulis dan auto published jea yea.  At least berupdate jugak blog aku nie.  Tapi kalau published time kerja tue memang entry aku ditaip sebelah malam yea kawan-kawan.  Aku akan cuba elakkan untuk tidak update di opis.  Kalau yea pun time lunch jea aku update.  InsyaAllah...:D

Kisah pertama untuk ahad minggu lepas bawak mak ayah aku pi Mydin Mitc.  Saje bawak jalan-jalan dan makan-makan. Modus operandi aku nak beli barang sebenarnya.  Aku nak beli frame untuk digantung.  Malam tue dah beli satu frame Ayat 4 Qul tapi tak puas hati nak tambah lagi.  Itu yang aku ajak mak ayah aku yang kebetulan mak ayah aku datang pagi tue.

Kami setelah selesai membeli barang.  Masa nie kami sudah berada di food court.  Ammar mintak disuap. 

Dalam plastik oren tuelah aku punya barang.  Nanti aku cerita erk.  Kalau aku rajin.

Aku makan mee sup.  Sedap supnya.

Mak dan ayah aku makan nasi.

Ini makanan untuk ayah aku.

Betul selera mak aku makan. :D Lepas dah settle makan kita orang balik.  Mak dan ayah aku pun balik rumah lepas solat zohor.  Bila mak ayah dah balik aku dan anak-anak terus tidur.  Masing-masing kekenyangan.

Sebelah petang pulak mil aku dan adik-adik ipar aku datang.  Mil aku dari kampung nak hantar dodol.  Aku dahlah tak masak hari tue.  So malam tue kita orang bawak dia orang makan kat luarlah.  Nak masak pun memang non ado barang.  Belum ada mood nak membeli barang basah dan mood nak memasak.

Asben aku tanya nak bawak makan mana?Tanya aku??Kalau tanya aku dah sah-sah aku akan jawab PIZZA HUT!!!Aku nie dahlah peminat tegar pizza.  Tanya aku pulak.  Mula-mula asben nak bawak makan KFC.  Aduhai asyik ayam jea.  Padahal kita orang baru jea makan pizza baru-baru nie.  Nak jugak makan pizza.  Tak kira sambil hentak-hentak kaki.  Hahaha..  Alah lagi pun mil aku dan adik ipar aku jarang makan kat pizza.  Kalau KFC tue selalulah.  Jomlah tengok gambar memandangkan aku sudah membebel terlampau banyak nie.

Kali nie order spageti bolognaise untuk ammar.  Ammar suka yang pedas-pedas.  Tapi tidakler aku bagi pedas sangat.  Kalau yang tak pedas tue dia tak nak.  Hari tue order carbonara dia tak makan pun.

Inilah pizza kami untuk malam tue.

Inilah keluarga aku.

Apa yang ammar pandang mama tue??:D

Aku suap ammar mushroom soup.  Gambar ini yang mengakhiri untuk entry kali nie.  Ammar suka dengan mushroom soup tapi kakak nana lagi suka.  Kalau order kena order satu untuk dia dan kadang aku punya pun dimakannya.  Tak kisahlah kan janji dia makan.  Dahlah jenis yang memilih makan macam sape??Oklah sekian untuk entry yang sudah lapuk dek hujan.  Hehehe...








                                                                                                                      

No comments: