Tuesday, April 2, 2013

~Holiday To Cameron Highlands - Part 2~

Assalamualaikum...

Selamat tengahari!!Sedang menunggu kawan saya sedang menapaukan makanan untuk saya.  Tq fren!!Hari ni hari bermalas-malasan untuk keluar.  Tapi saya masih melaksanakan kerja-kerja saya walaupun dalam keadaan yang lemah gemalai.  Heee.  Mari bersambung dengan perjalanan percutian saya ke Cameron Highlands bersama suami, anak-anak saya yang begitu teruja serta mak ayah saya.  Walaupun pada mulanya mak menolak pelawaan saya tapi atas desakan saya, mak menurut juga.  Eh, kenapa tiba-tiba membahasakan diri SAYA?Confuse kejap aku. Heeee.  Confuse dengan diri sendiri.

Okey, aku paksa juga mak ikut sebab mak ayah aku tak pernah sampai Cameron.  Itu yang aku beria-ia nak bawak mereka. So untuk hari kedua kami di Cameron.  Cuacanya sangat sejuk.  Memang bestlah dapatlah hilangkan stress sekejap.

Hari kedua di Cameron iaitu hari rabu.  Seawal pagi kami dah keluar untuk bersarapan dan untuk berjalan-jalan sekitar Cameron.  Mari kita lihat gambar yang telah aku pilih-pilih.

Kita orang beli peta ni yang berharga RM4.  Senang skit.

Aku sarapan mee sup yang sangat sedap.  Hirup sup tak ingat.

Masing-masing sedang menikmati sarapan.

Tempat pertama kami.  Mesti bergambar dulu.

Inilah nama tempatnya Cameron Lavender.

Mama dan nana.

Aku bergambar dengan mak ayah serta anak-anak.  Mr apen jadi photoG.

Kami lagi disuruh bergambar.

Aksi dua beradik ni.

Barulah mr apen pun bergambar bersama anak-anak.

Cantik kan??Tenang je tengok bunga-bungaan ini.

Permandangan dari atas.  Nampak tak kereta comelku.

Peace!!!Memang trend kami bila bergambar.  Heee..

Sayur-sayuran yang menghijau.

Ammar dengan aksinya.

Ammar lagi.

Tempat kedua kami lawati adalah Bee Farm.

Belilah madu ni.  Sedap gak.

Ini luar Bee farm.

Kemudian kita orang ke Strawberry Farm.  Makan strawberry celup coklat.

Nampak ayah aku tengah tunggu mak aku mendaki tanggan.

Kemudian makan aiskrim dengan buah strawberry.

Sedang menikmati.

Kemudian kita orang ke Mardi.  Tengok adriana sudah memulakan posingnya.

Senyuman dari mereka.

Peace dari aku.  Kan aku sudah katakan itu sudah menjadi trend.

Suruh adriana buat-buat cium bunga sebenarnya.

Kemudian tengok mesin-mesin proses teh.

Itu memang style ammar bergambar.  Tak tahu mana dia belajar.  Heee

Kan dah kata style dia bergambar memang cam gitu.

Tiap kali memang gambar aku dengan anak-anak yang banyak.

Permandangan yang sangat indah.  Aku memang suka tapi yang tak suka perjalanan nak ke CH yang begitu mencabar untuk diriku.

Aku turun ke bawah.  Ayah aku dok atas je.  Mak aku lagiler dah siap cari meja.  Katanya pening tengok bawah.

 
Ini jealah satu-satunya gambar kami berempat.  Tetiba pulak aku teringan mulut mintak seseorang amikkan gambar kami.

Kita orang order teh masala.  Kek rasa sorang sikit sebab aku je yang makan.

Itu pun totalnya bukan main.  Heeeee

Order scone ni harganya RM12 satu set.

 Kat sinilah tempat kami minum petang.

Lepas dari minum petang kita orang terus balik apartment untuk berehat sebab malamnya kita orang nak ke pasar malam.  Kumpul tenaga.

Sebelah malam lepas maghrib terus ke pasar malam.  Mak dengan ammar tak ikut.  Memang tak digalakkan sebab aku risau kaki mak aku sakit.  Waduhhh!!!Sangat rambang mata.  Bermacam-macam benda.  Park kereta bukan main jauh.  Gigih memikul barang.

Ini adalah salah satu barang yang aku beli di pasar malam.  Ini untuk ammar.  Kakaknya yang pilih warna.  Nana punya warna pink.

Aku bawak jambu-jambu tu dari pasar malam sampai ke parking kereta yang jauh.  Memang jauh bebenor.  Sakit tangan aku tapi aku wanita yang kental!!!Heeee...

Okeylah, itulah perjalanan cerita aku di Cameron bersama family.  Last day entry akan menyusul nanti ye jika ada kerajinan dalam diri.  Ok bersambung nanti.  Mahu makan sebab makanan yang dikirim sudah sampai.







                                                                                                                    

2 comments:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

cameron antara tempat yg paling ila suka selain kundasang sbb sejukkkk

Kakzakie Purvit said...

Pergi CH ni yg best tu Fieda tengok bunga-bunga dia. Kakak sampai tak pejam mata tengok gambar-gambar yg Fieda tunjuk tu..