Friday, April 27, 2012

~Kek Yang Diorder Oleh Officemate~

Salam..

Selamat pagi hari Jumaat.  Semoga hari ini penuh keberkatan buat kita semua. Entry ini cerita mengenai minggu lepas.  Entry sudah basi tapi sebab dah ada gambarnya dan sudah didraft maka aku keluarkan jugak sebagai entry untuk diabadikan dan menjadi kenangan buat aku.  Itu aje.

Ini kek yang ditempah oleh officemate aku untuk besday wifenya.  Aku bukan berniaga pun cuma buat bila kengkawan order.  Belum berapa mahir lagi pun.  Setakat deco yang biasa-biasa bolehlah.  Tangan tak berapa kreatiflah katakan.

Inilah keknya.  Kawan aku nak kek coklat.  So aku buat kek coklat dengan ganache topping.

Ini pandangan kek dari sisi.  Tak berapa kemas lagi.  Tapi aku harap kawan aku puas hati.  Aku rasa lega bila dia suka dengan kek tue.

Ini pula cupcake yang aku buat untuk majlis hari lahir dan persaraan yang diadakan pada minggu lepas.  Aku buat sebab ada lebih coklat ganache dan buttercream.  Alang-alang aku buatlah cupcakes.  Inilah hasilnya yang tidak seberapa.




                                                                                                                     

1 comment:

Ibu Yusuf Maryam said...

Pandai dia deko kek, bagi kak zefa tu dah cukup cantik dah tu. Lama2 nanti mesti lebih cantik.. :D