Tuesday, April 14, 2020

PKP Hari ke-28: Mengisi Masa dengan Anak-anak

Assalamualaikum.

Selamat malam.

Hari ini hari akhir fasa kedua PKP. Diri sudah boleh serasi dengan suasana. Suka atau tidak kenalah lalui juga demi kebaikan semua. Hari ini usai Subuh sudah menyambung kerja. Pagi tadi Dak Nana yang buat sarapan. Dia bakar roti dan sapu peanut butter.

Suami pula giliran dia bekerja hari ini jadi kami santai-santai aje makan pagi. Suami pun alas perut dengan roti bakar. Kemudian aku terus masuk ofis. Buatlah apa yang patut.

Menyambung menulis manuskrip sambil minum air choco. Dak Nana yang buatkan.

Sambil buat kerja, makan biskut yang ayah belikan. Ayah kalau kita orang nak balik JB, siap bekal biskutlah, tehlah, macam JB tak jual. Tapi itulah, bila macam ni teringat-ingat pula.

Tengah hari aku dan anak-anak makan kuetiau sup. Sup semalam ada lebih aku panaskan aje.

Sebelah petang, buat workout sikit memandangkan sudah lama tidak bersenam.

Kemudian aku buat kerja sikit yang diminta oleh pegawai aku.

Itu saja coretan untuk hari ini. Sampai sini dulu. Aku nak sambung tulis manuskrip. Road to 40k. Harap dapat jejaki angka itu untuk minggu ini. Marilah fokus!

Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim

No comments: