Friday, September 28, 2018

Sambutan Merdeka 2018

Assalamualaikum.

Selamat pagi semua.

Salam jumaat.

Hampir sebulan diperam entri ini. Biasalah, sibuk. Itu sahaja jawapan yang ada untuk semua ini. Kalau aku tidak menulis di sini, aku menulis di sana. Menulis di blog yang satu lagi dan juga ada medium-medium lain. Banyak sangat yang nak ditulisnya.

Hari merderka macam biasa. Bawa anak-anak untuk meraikan hari merderka. Setiap tahun acara ini tidak akan kami tinggalkan. Setahun sekali wajiblah pergi. Mencipta kenangan bersama anak-anak. Mereka seronok. Menyaksikan perarakan. Melihat kenderaan-kenderaan yang berarak.

Dulu, ayah aku adalah sesekali bawa aku. Itu yang sekarang aku bawa anak-anak pula. Biar dia orang pula akan teringat zaman kanak-kanak mereka.

Orang ramai sudah memenuhi tepi jalan.

Mak dan anak-anak.

Kontinjen daripada pejabat aku, Jabatan Kebajikan Masyarakat.



Kemudian Jabatan Kastam Diraja Malaysia. Walaupun bukan asben yang masuk berarak tapi aura kastam itu tetap kuat. Tetap teruja kalau nampak pasal kastam.



Yang sedang menengok ke arah sini jiran aku. Dalam pada aku menyorok amik gambar dia boleh perasankan aku.

Bersama anak officemate.



Aku letak kereta kastam di sini.

Sebelum balik sempat bergambar dengan pakcik aku.

Itu sahaja entri ringkas untuk pagi ini. Oh ya, kalau ada sesiapa yang mahu menempak naskhah Pengasuh Dari Neraka boleh hubungi aku ya. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim

No comments: