Tuesday, July 14, 2015

Cerita Sabtu 24 Ramadhan

Teks : Fyda Adim
Foto : Ipad

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat petang. Salam 27 Ramadhan. Setengah jam lagi mahu beransur pulang. Hati sebenarnya sudah menjengah ke rumah. Fikir mahu masak apa untuk berbuka nanti. Mood raya pun sudah semakin datang. Buat-buat feeling nak raya sebenarnya. Hehehe...

Berbalik kepada tajuk entri, sabtu lepas kami berbuka di rumah biras aku iaitu kak ipar asben. Jadi hari tu aku pun memang bercadang tak mahu ke dapur sebabnya mengemas rumah. Bila sudah dipelawa untuk berbuka di rumahnya memang tersangatlah berterima kasih.

Kami bawak roti john yang dibeli di bazaar.

Bila berbuka ramai-ramai menunya pun banyak dengan pelbagai juadah.

Yang ini biras aku jugak. Adik ipar asben. Kami kamcing gile.

Balik rumah malam tu aku keluarkan butter sebab ada projek membuat biskut raya. Malam tu aku adun tepung untuk biskut coklat chips. Esoknya baru aku buat sebab mata sudah mengantuk. Sekian entri ringkas petang ini. Wassalam.

Salam pena,



No comments: