Thursday, July 16, 2015

Catatan 27 & 28 Ramadhan : Menu Berbuka Puasa

Teks : Fyda Adim
Foto : Fon Sendiri

Assalamualaikum dan salam sejahtera. Bismillah...

Selamat pagi. Salam 29 Ramadhan. Jika diikutkan hari ini adalah hari terakhir bulan Ramadhan. Esok Syawal pula menyusul. Hati terasa sayu akan pemergian Ramadhan namun terselit rasa gembira menanti Syawal.

Sebelum itu, aku mahu titipkan cerita Ramadhan di blog ini. Sebagai kenangan pengubat rindu di masa akan datang.


Selasa kelmarin aku ke bazaar untuk membeli sedikit juadah berbuka. Hari tu aku dan anak-anak berbuka di rumah mak sebab asben ada jemputan berbuka di rumah rakan sekerja.


Aku tapau nasi lemak aje.


Kuih vadey dan sambal udang petai.


Semalam pula aku tak sempat nak masak sebab selesai dua jenis kuih yang tertangguh. Makanya asben beli lauk di bazaar. Aku masak nasi je.


Sedap jugak ayam percik ni. Itu sahaja entri ringkas untuk hari ini. Nak siap kemas rumah kemudian mahu ke rumah mak. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim
posted from Bloggeroid

No comments: