Wednesday, November 7, 2012

~Hari Ini Bawak Bekal~

Hari nie terlebih rajin nak bawak bekal dari rumah. Entah datang dari mana semangat itu. Sebab utama bawak bekal adalah aku dah jemu makan benda yang sama hari-hari. Itulah sebabnya aku gigih jugak bangun awal pagi tadi nak masak. Rajin tak?ko nie setakat masak nasi goreng jea pun. Itu pun nak kecoh. Lainlah kalo masak nasi tomato ke apa ke bolehlah. Oklah bahan2 semua dah ready malam tadi. Pagi tadi just campak ke dalam kuali jea. Kerja menjadi pantas dan mudah. Siap!!!

Inilah bekalan aku hari ini. Barulah berguna tupperware yang aku beli. Selama nie simpan jadi perhiasan jea. Jarang nak bawak bekal.

Tadaaaaa. Nasi Goreng tomyam with love. Nama tak bole blah. Teringat drama gemersik kalbu. Hihihi. Tak tahulah selama mana kerajinan di awal pagi ini akan bertahan. Tunggu dan lihat jealah. Jom makan. Jemput makan semua. Bye dan bersambung lagi di next entry.

1 comment:

Cho Zila said...

memang makan benda yang samajer tiap hari jemukan.. akak ni kadang dah masak utk mertua ngan anak2 tapi selalu terlupa bawak bekal gi opis...