Sunday, November 13, 2011

~Melepak Di Kedai Mamak~

Jumaat lepas, asben amik anak-anak lambat.  Adrianammar masih kat rumah mak aku sebab malamnya asben aku nak pi kenduri kawin kat kuarters kastam area rumah mak.  Jadi asben aku dari ofis terus balik rumah dulu.  Kebetulan jiran kita orang pun buat kenduri kawin anak perempuannya.  So, pegi yang sini dulu. 

Sudah settle kat rumah kita orang balik rumah mak.  Aku tak ikut sebab asben pegi dengan officematenya.  Bila selesai kita orang bersiap-siap nak balik rumah sebab sabtunya aku dan adriana ada program.  Nak kena bangun awal pagi. 

Otw nak balik aku cakap kat asben yang aku nie lapar.  Yelah tak makan apa-apa.  Kononnya tak nak makanler mahu berdiet!!Tapi memikirkan lapar aku yang tahap melampaui batas aku decide ajak asben pi makan.  Makan kat kedai mamak jea.  Lepak-lepak di Ayoob Bistro dekat Mydin.  Tak menahan order makanan berat pulak tue.  AAK?Dah lapar bedal jealah.

 Ammar yang keboringan.

 Muka bosan jea dik.

 Apalah yang ditenungnya.

 Tengok apa tue dik??

 Ammar dan papa tengok sukan di tv.  Nanti besar boleh ikut papa lepak kedai mamaks.

 Papa layan fb ler tue.  Maklumler ada wifi kat sini.

 Kakak nana teman mama makan.

 Itu dia.  Sudah licin.  Makan nasi lemak ok.  Inilah gaya orang kelaparan.

Dah, jom balik.  Mama dah kenyang.  Tengoklah aku yang semakin bulat tue.  Gendang gendut tali kecapi, kenyang perut senang hati.  :-)

Note Kaki>>Sampai rumah aku tidak terus tidur.  Settlekan dulu kerja.  Balut hadiah untuk aktiviti exchange love untuk program Hari Keluarga esoknya.

1 comment:

adianiez AIDA said...

suka nyer tgk muka ammar, cute! i teringin anak lelaki lerrrrr...

nota kaki : klik & ziarah ~ AIDA'S HOME SWEET HOME ~