Monday, November 28, 2011

~E-Day In Memory 271105~

Sepatutnya nak post cerita pasal e-day nie semalam.  Cerita yang berlaku 6 tahun yang lepas.  Tapi sebab tak berkesempatan nak post kenalah post hari ini.  Semalam aku dan anak-anak ikut asben ke tempat kerja.  Sebab lepas tue kami nak meronda ke PD.  Balik pun dah malam jadi update pun dah lewat.  Jadi aku autopublished jealah entry ini untuk cerita hari ini.

Kalau ikutkan tarikh semalam adalah tarikh pertunangan aku dan asben 6 tahun yang lepas.  Kami bertunang setelah berkenalan, bercinta-cintun selama 2 tahun.  Akhirnya kami mengikat tali pertunangan pada tarikh itu.  Jalan cerita kami simple jea.  Kami berkenalan semasa aku dan asben praktikal di MBMB.  Selepas itu kami berkawan.  Lepas tue kami couple dan proposed.  Sebelum itu dah bawak jumpa mak dan ayah aku.  Macam itu jea.  So, target kami masa tue kumpul duit sebab masa tue masing-masing miskin.  Kerja pun tak tetap.  Kami kumpul barang sikit-sikit setiap bulan.  Agak miskin ketika itukan.  Alhamdulillah kami mencapai misi kami dalam masa setahun jea.

Itu jealah ceritanya.  So, tarikh semalam dan 6 tahun yang lepas kami ditunangkan.  Bila anak sulung bertunang memang meriahlah rumah aku.

Ini adalah antara rombongan dari pihak lelaki.
Cincin disarung di jari manis oleh neneknya.
Hantaran daripada pihak lelaki.  Tema merah.
Hantaran daripada pihak perempuan.  Tema biru.
Sebahagian daripada tetamu yang hadir.
Sedang menjamu selera.  Masa bertunang aku tak ada bergambar berdua.  Asben aku pun tak masuk masa tue.  Perkara paling yang tak boleh aku lupakan masa hari pertunangan aku.  Hari tuelah paip kat luar rumah boleh pecah.  Tengah ramai orang keluar masuk.  Masa aku nak kahwin pun ada jugak kejadian yang berlaku.  Berkaitan dengan air jugak.  Sape tahu?  Aku kawin masa tue tahun 2006.  Siapa pandai cuba teka. :-)

Masa bertunang memang banyak sangat dugaannya.  Bergaduh jangan cakaplah.  Tapi depan orang wah baik gitu.  Maintan pasangan romantik gitu.  Ahaks.  Jangan salah sikit memang bergaduh tapi alhamdulillah semua dapat kami atasinya dengan baik.  Itulah kenangan kami 6 tahun yang lepas. 

No comments: