Pages

Thursday, November 30, 2017

Tahniah Buat FattZura

Assalamualaikum dan salam sehati sejiwa.

Hai korang.

Malam ini keluarlah satu entri sementara mahu menunggu waktu untuk ke ceramah perdana Syamsul Debat yang diadakan di taman perumahan saya ini. Terujalah nak pergi sebab pertama kali menyaksikan beliau secara live. Selalu tengok dekat youtube saja. Jadi malam ini berpeluang untuk menghadiri ceramah itu. Tak jauh pun dari rumah. Boleh dengar dari rumah je pun sebab dekat sangat tempatnya. Jadi boleh menapak aje.

Baiklah, entri malam ini saya ingin kongsikan beberapa keping gambar artis terkenal yang baru bernikah pada 27 November 2017. Siapa lagi kalau bukan Fattah Amin dan Fazura. Dulu saya memang bukan peminat Fattah Amin. Awalan dia berlakonkan sungguh macam kayu. Dengan rupa dia yang cengkung. Amboi pandai kau nak kecam-kecam orang. Bukanlah, macam auranya tak sampai lagi untuk kita minat dia. Hah, gitew.

Alah biasalah, budak budak mesti cengkung. Kurus. Alahai. Macam laki saya dulu-dulu pun gitu. Hah, dah babitkan laki kau pulak. Laki saya dengan Fattah jauh beza. Tak sama. Haha. Jadi semakin hari bila dia menjadi hingga sekarang, saya minatlah juga walaupun ada yang suka kecam dia. Eleh, dengkilah tu.

Setiap cerita-cerita dia saya ikutlah juga sampailah bila dia bertunang dengan Fazura, gembiralah juga. Memang khabar yang sangat dinanti-nantikan sampailah mendapat berita tentang pernikahannya. Tahniah Fattah dan Fazura.

Kalau Fazura, memang minat dia berlakon. Jadi sekarang pasangan ini menjadi artis kegemaran dan pasangan idola sayalah. Harap perkahwinan kalian berkekalan hingga ke jannah. Beberapa hari ini asyik membelek gambar-gambar kahwin depa dan video pernikahan depa. Kemudian tersenyum-senyum sendiri. Ini kalau laki aku nengok memang sakit mata aje dengan perangai bini dia.

Rupanya ada beberapa kawan saya yang lain pun rupa itu. Jadi bukan saya seorang sahaja yang kemaruk mahupun taksub. Macam semalam kawan saya whastapp.

"Ya ampun. Akak senyap-senyap la ni dok giler tengok youtube Fattzura.(emoji senyum)"

Saya balas.

"Lor, ingatkan saya sorang dok kemaruk. Saya dok tengok video kat IG depa."

Kawan balas.

"Apa IG depa?"

Screenshot dan hantar pada kawan itu. Selamatlah menilik gambar-gambar depa yang manis-manis dan nampak seri pada wajah mereka.

Mereka telah selamat dinikahkan. Doakan baik-baik untuk rumahtangga mereka dan juga rumahtangga kita. Tak perlulah kecam sana sini. Tak perlulah pertikaikan apa-apa. Marilah lihat gambar-gambar sweet dia orang. Gambar credit IG Fattah Amin dan Fazura.

Sama cantik.
Sama padan.
Bagai pinang dibelah dua.

Alahai, manjanya Fattah pada Fazura.

Seronok tengok depa.

Itu sahajalah yang mahu saya kongsikan. Semoga perkahwinan mereka disinari dengan kebahagiaan seadanya. InsyaAllah. Amin. Esok sudah masuk ke bulan baru dan bulan terakhir dalam tahun 2017. Bulan ulangtahun perkahwinan saya. Jadi kita boleh bergambar ala-ala FattZura barangkali. Tak kuasa laki aku nak melayan. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim




1 comment:

Warisan Petani said...

Tahniah buat mereka.
Semoga kekal bahagia selamanya.