Monday, November 20, 2017

Minggu Akhir

Assalamualaikum.

Hai semua.

Selamat makan tengahari. Saya setakat jam ini masih berpuasa. In sha Allah. Semoga dipermudahkan urusan hari ini tanpa sebarang halangan. Minggu ini minggu akhir sesi persekolahan Tahun 2017. Hanya berbaki empat hari sahaja lagi untuk meneruskan perjuangan menjadi makcik supir. Lpeas ini, sebulan lebihlah makcik supir berehat. Jadilah kan.

Alhamdulillah. Pertukaran telah dibuat. Urusan pertukaran persekolahan anak-anak semuanya sudah diproses. Berjanlan lancar. Jadi tahun depan, saya dan anak-anak bakal menghadap suasana baharu. Semoga perubahan ini menjadi yang lebih baik kepada kami. In sha Allah. Mudah-mudahan hendaknya. Harapnya begitulah kan.

Selingan seketika. Memperkenalkan, ini ahli keluarga kami yang baru. Jumpa dalam longkang. Saya panggil dia Putih. Manja macam Dak Oren. Minggu ini bukan setakat minggu akhir sekolah, minggu ini juga saya sibuk dengan tugasan saya. Pusingan sudah tiba ke pusingan 14 namun saya tersekat di skala 7. Haha. Yang sekumpulan dengan saya sahaja yang tahu tentang apa. Mereka pun sebegitu. Mengejar target. Semoga impian kami akan terlaksana hendaknya.

Kebelakangan ini, hati sedikit tercalar. Tapi tak apa. Saya dalam proses merawatnya sendiri. Betul kata orang, Allah akan menggantikan sesuatu dengan yang lebih baik. Kini saya dikelilingi dengan sahabat-sahabat penulisan saya yang begitu ambil berat antara satu sama lain walaupun kami berkenalan hanya dalam alam maya. Semoga ukhwah ini terjalin selama-lamanya. Hati kita Allah yang pegang. Berdoa sentiasa agar tidak berbolak-balik.

Menulis kan salah satu terapi buat diri. Pesan seorang kawan, senyum tak perlu kata apa-apa. Dia sempat kirimkan mesej melalui aplikasi whatsapp.

Tak apa Fidah. Jadilah diri sendiri. Itu lebih baik.

Rupanya ada juga yang boleh rasa saya sedang berperang dengan perasaan sendiri. Bila jadi begini, baru saya sedar mimpi yang dialaminya memang sudah menjadi kenyataan. Cuma dia sahaja yang tidak sedar.

Sekian catatan ringkas saya tengahari ini. Sekian dan wassalam.

Salam pena,
Fyda Adim


No comments: