Sunday, January 29, 2012

~Hari Ini Tanpa Teman Bercakap~

Hari yang sangat bosan dan sangat malas!!!Bosan sebab teman bercakap tidak ada di rumah.  Nak kata bosan duduk rumah sorang-sorang taklah jugak.  Ada teman tapi teman mendengar jea.  Bercakap belum lagi.  Hari nie teman bercakap dan bergaduh tidak ada di rumah.  Siapakah itu??? 

Inilah orang yang aku maksudkan.  Anak akulah, Adriana.  Dia ke rumah neneknya aka MIL aku.  Bila dia tidak ada di rumah mati kutu jugak dibuatnya.  Bercakap pun tak ada.  Selalu aku jadi tarzan bila dia ada kat rumah.  Bila dia tak ada sunyilah pulak.  Bila sudah besar sudah pandai nak berjalan ke sana ke sini.  Aku tak ikut pun tak apa.  Mama sudah tidak dihiraukan.  Masa kecik mamalah yang awak kepit tau.  Tadi siap pesan dengan aku, 'Mama tak mo risau.  Nanti nana balik.'

Jadi, hari ini aku hanya melayan anak teruna aku nie.  Sudah banyak ragam.  Hilang jea dari mata dia mulalah meraung.  Menangis macam budak kena dera.  Tersedu-sedu nangis.  Time nielah nak berkepit dengan mama.  Nanti sudah pandai berjalan, berjalan aje kejenya.  Sudahnya hari ini aku hanya baring-baring dengan ammar sambil layan novel OMBAK RINDU.  Entah zaman bilalah nak habis buku tue.  Update blog dengan sepantas mungkin atas dua sebab.  Sebab pertama, ammar sedang tidur.  Sebab kedua, kang nak layan AJL 2011.  Ok bye...

Note>>Nak buat auto publish untuk esok pulak..


No comments: