Monday, March 15, 2010

~My Cousin Wedding~

aku lambat nak cite pasal aktiviti aku 2 minggu lepas...aku ke KL untuk menghadiri pernikahan sepupu aku di Masjid Kg. Baru..abg sepupu aku orang JB kawin dengan orang KL..so aku nie kire jadi org sebelahlah...kami bertolak ke KL ari sabtunya sebab abg sepupu aku nikah hari sabtu pas solat zohor..majlis persandingannya pula berlangsung pada hari ahadnya...kami bertolak dari Melaka dalam pukul 9.00 pagi..sebab mak aku nak ajak singgah di Nilai 3 dulu..nak beli barang kawin adik aku sikit2...so kami memulakan perjalanan kami ke Nilai 3...aku tak beli apa2 pun..Mak aku cuma beli barang kawin adik aku...So, layan jealah gambar kami sepanjang dua hari kami stay di Kuala Lumpur...

LAYANNNN....

Kami tibe di Nilai 3 dalam pukul 11 pagi..

sebelum tue, kami ke Keramat dulu sebab sedara aku semua kat sana...dia orang suruh datang sana dulu...sebab nak suruh tolong pegangkan dulang hantaran...masa nak pi ke Keramat punyalah jammed dekat Ampang tue...
nielah keadaan jalan yang sangat sesak...
masa nie aku da salinkan adriana baju sebab kami da menuju ke Masjid Kg. Baru...aku jea yang tak sempat nak tukar baju...




sesampainya kami di Masjid Kg. Baru...inilah gambar-gambar yang adik aku snap..banyak gambar tapi tak larat nak upload...



dengan sekali lafaz mereka sah bergelar suami isteri...
inilah abg sepupu aku...Mohd Alfishahrin




upacara membatalkan air sembahyang

kami pegi ke rumah pengantin perempuan untuk menjamu selera...

inilah pelamin di rumah pengantin perempuan


lepas majlis pernikahan kami ke tempat penginapan kami..da letih sangat2..petang tue jugak kami ke Jalan TAR...wah..bestnya..da lama aku tak sampai sana..boleh kata memborong jugaklah..tapi taklah tahap sakan..dapatlah jugak 5 helai kain pasang...tapi sehelai untuk kawan opis aku..ada kakak kat opis kirim...beli tudung...macam nak gi lagi jea sebelum raya..boleh beli baju raya kat sana...


~AHAD~
Nie ari ahad masa kami nak checkout..
adriana dengan nenek...

Majlis persandingan diadakan di Dewan UTM Jalan Semarak..
kami sampai awal..menunggu kedatangan pengantin...sebab sedara-mara yang lain tido di Keramat...Jom Layan gambar kami sepanjang majlis berlangsung...






nie masa da nak balik...adriana+atok+nenek
sebelum balik aku ajak asben singgah lagi Jalan TAR...
macam tak puas jea beli barang..pi beli lagi barang


Destinasi terakhir kami sebelum pulang ke Melaka adalah ke PUtrajaya...
sebab aku nak berjumpa dengan Jue..Jue ada kirim aku belikan Rice Dispenser Tupperware Brand...so da janji da jumpa di Putrajaya


adriana sudah menunjukkan tanda-tanda mengantuknya...

kami ke ALAMANDA...
da tak banyak snap gambar..sebab da kepenatan...gambar dengan Jue pun tak amik..terlupa ek kita nak amik gambar kan Jue??rasanya da dua kali kite jumpa tapi tak bergambar pun..pas nie jumpa kena amik gambar...


Kami sampai di Melaka lebih kurang pukul 10.30 malam..memang sangat menyeronokkan jalan ramai2..yelah family aku tak ramai..tapi bile jalan ramai-ramai memang best...
isninnya aku cuti sebab kepenatan mendukung adriana..macam aku yang drive pulak sebab asben aku tak cuti...

Note:Best kalau dapat bercuti bersama family

No comments: